مرکز نخبگان قرآنی به زوردی در سبزوار راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3603375
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

مرکز نخبگان قرآنی به زوردی در سبزوار راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از راه‌اندازی مرکز نخبگان قرآنی سبزوار همسو با فعالیت‌های شورای عالی قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر، 11 موسسه قرآنی در سبزوار مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: محمد علی آبادی با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن در این شهرستان ، اظهار داشت: طی سال جاری، پس از مشخص شدن اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی قرآن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی از راه‌اندازی مرکز نخبگان قرآنی سبزوار همسو با فعالیت‌های شورای عالی قرآن در این شهرستان خبر داد و افزود: در این مرکز، قاریان و حافظان قرآنی حضور دارند و با ایجاد سیاست‌های جدید فعالیت قرآنی ساماندهی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به فعالیت 11 موسسه قرآنی در این شهرستان ، بیان کرد: تشکیل و فعالیت موسسات قرآنی براساس قوانین جدید به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است.

علی آبادی ادامه داد: سیاست‌گذاری فعالیت‌های قرآنی در کشور برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما طرح‌های ساماندهی، برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های ملی و محلی زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

وی یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار را تربیت حافظان قرآنی اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز نخبگان قرآنی می‌تواند با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نوجوانان و جونان به توسعه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان کمک کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار افزود: امیدوارم، طی سال آینده با راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره قصه‌های قرآنی، نردبان آسمان در سبزوار به صورت کشوری برگزار شود.

علی آبادی،  از صدور مجوز راه‌اندازی دبیرخانه مهدویت در سبزوار  خبر داد و  یادآور شد: این دبیرخانه طی سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.
captcha