راه شناخت تقوا، اسلام رساله‌ای است
کد خبر: 3603380
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

راه شناخت تقوا، اسلام رساله‌ای است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه تقوا نیاز به عزم راسخ دارد، افزود: راه شناخت تقوا، اسلام رساله‌ای است نه اسلام من‌درآوردی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی روز گذشته در جمع نمازگزاران بندرعباسی، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مسلمانان از ابتدای رمضان در دعاهای خود خوبی را برای تمام مردم جهان خواستار شوند و این تفکر واقعی یک مسلمان است که سلیقه‌ای عمل نمی‌کند و برای او تفاوتی نمی‌کند که خوبی را برای چه کشوری و چه مردمی می‌خواهد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: این ترسیم زیبایی از چهره اسلام راستین است و باید به‌عنوان مسلمان به تمام دنیا بگوییم که تمام خوبی‌ها را برای همه خواستاریم و فقر، بیماری، قرض و اسارت را برای همه بد می‌دانیم و نگاه یک مسلمان سلیقه‌ای نیست.

وی اظهار کرد: ماه رمضان این فضا را برای ما ایجاد می‌کند که اسلامی باشیم و همان‌گونه که اسلام گفته رفتار کنیم و خوبی را برای همه بخواهیم و با عطوفت با مسلمانان رفتار کنیم و بدانیم که توجه به ملت‌های محروم به همه مسلمانان مربوط است و نباید نسبت به مردمان دیگر بی‌توجه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: باید برکات ماه مبارک رمضان را با اخلاق پسندیده و نیکو و با عمل به فرایض دینی در ادامه زندگی خویش نیز تداوم‌بخشیم و تلاش کنیم تا با حرکت جمعی باری از مشکلات جامعه اسلامی برداشته شود و شرایط و امکان زندگی مناسب برای همه ملت ایران فراهم آید.

وی ماه مبارک رمضان، را ماه را ماه تقوا دانست و عنوان کرد: آنچه خدا می‌گوید انجام نده را نباید انجام داد و باید حلال و حرام و انجام واجبات و مستحبات در این ماه بیش‌ازپیش مدنظر باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه تقوا نیاز به عزم راسخ دارد، افزود: راه شناخت تقوا، اسلام رساله‌ای است نه اسلام من‌درآوردی.

امام‌جمعه بندرعباس اضافه کرد: در این ماه مبارک همان اندازه که به فکر شکم خود هستید به فکر روح خود هم باشید و با منزه و پاک کردن آن بتوانیم مسیر روشنی برای زندگی خود ترسیم کنیم.

وی افزود: شبکه‌های تلویزیونی وهابی، موضوع خمس را زیر سؤال می‌برند و مدعی هستند که چیزی به نام خمس وجود ندارد اما طبق روایات اسلامی در هر مرحله اعتقادی، ابتدای توحید و نبوت و بعد نماز و روزه و خمس مطرح است.

وی اظهار کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که خمس به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد اما بعد از گذشت یک سال حتی اگر یک کیلو شکر در خانه باشد، خمس به آن تعلق می‌گیرد و خمس معامله باخداست و اگر درست پرداخت شود، مطمئن باشید که خدا چندین برابر آن را به شما بازمی‌گرداند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: کار مهمی که خدا توفیق آن را نصیب بنده کرده، احیای فرهنگ خمس و زکات بوده است و بنیادی به همین نام نیز راه‌اندازی شد که تبیین‌کننده مفاهیم خمس و زکات در کشور و اثرات آن در زندگی مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه زکات شامل همه افراد جامعه نشده اما خمس شامل همه افراد جامعه در هر وضعیت مالی هرچند اندک می‌شود، اضافه کرد:  افرادی که خمس به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد بسیار کم و محدودند و اگر خدا توفیقی به بنده بدهد با دستان لرزان خود حرکت احیای فرهنگ خمس را در کشور شروع کرده‌ام.

امام‌جمعه بندرعباس با اذعان به اینکه مردم از پرداخت خمس مضایقه ندارند اما اطلاعات کافی در مورد آن ارائه نشده است، افزود:  متأسفانه خیلی افراد ازجمله وهابیت نیز با تبلیغ علیه ارزش‌های اسلامی و اندیشه‌های دینی در این زمینه تبلیغات سوء داشته‌اند.

وی با اشاره به اهداف بنیاد بین‌المللی خمس، خاطرنشان کرد: این بنیاد در جمع‌آوری خمس دخالتی ندارد و صرفاً پاسخگوی مشکلات و شبهات مطرح‌شده در این زمینه خواهد بود تا فرهنگ پرداخت خمس در کشورمان نهادینه شود.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه خمس یک واجب مخفی است، تصریح کرد: بر همگان لازم است در روشن شدن ابعاد این حرکت کمک کنند تا چهره پنهان خمس برای مردم ما روشن شود و مؤمنان اطلاع کافی از این موضوع داشته باشند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود در خصوص خرید تسلیحات نظامی عربستان سعودی از آمریکا، تصریح کرد: آل سعود دیگر کارش به پایان خط رسیده است و آمریکایی‌ها که دیگر پولی برای حل مشکلاتشان ندارند دست به دامن کشورهایی مثل عربستان و قطر شده‌اند تا با فروش سلاح‌های خود نان مردمشان را تأمین کنند.

captcha