ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای تأثیرگذاری بیشتر باید از مهدهای کودک آغاز شود
کد خبر: 3603444
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
سردار کارگر:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای تأثیرگذاری بیشتر باید از مهدهای کودک آغاز شود

گروه جهاد و حماسه: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه برای تاثیرگذاری در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید از مهدهای کودک، مدارس و کتب درسی آغاز کرد، افزود: در این باره با وزارت آموزش و پرورش رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به اینکه ضمن فرا رسیدن مناسبت‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود که جنبه یادآوری کننده دارد؛ بنیاد حفظ آثار به منظور اثرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه چه تمهیداتی اندیشیده،‌ عنوان کرد: در حوزه تاثیر و تأثر باید گفت که همه برنامه‌ها اثر دارد، ولی تاثیر آنها متفاوت است.

وی به تماشای یک فیلم یا خواندن یک کتاب و مصاحبه و یا خاطره‌گویی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و با اشاره به تاثیرگذار بودن آنها گفت: گاهی از صحنه‌ای فیلم گرفته می‌شود و این موضوع اثرگذاری بیشتری را به دنبال دارد. بنیاد حفظ آثار نیز به دنبال این اثرگذاری است و قطعاً برنامه‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بی‌تاثیر نیست.

سردار کارگر در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای تاثیر عمیق‌تری در حوزه دفاع مقدس به جای بگذاریم باید گفتمان در این باره مطرح شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که دفاع مقدس تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد،‌ باید ترویج این فرهنگ را از مدارس، کتاب‌های درسی و مهدهای کودک آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ترویج فرهنگ دفاع مقدس از مهد کودک آغاز شود قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهد داشت،‌ گفت: من در حوزه پلیس هم مسئول حوزه اجتماعی بودم و در آن دوره نیز به منظور فرهنگسازی به سراغ مهدهای کودک رفتیم و نتایج خوبی نیز گرفتیم.

سردار کارگر به نتایج این اقدام اشاره و عنوان کرد: همیاران پلیس در هنگام رانندگی والدین خود، به پدرها و مادرها توصیه کرده و تذکر می‌دهند. در مناسباتی مانند سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و عملیات‌های بزرگ نیز برنامه‌هایی داریم که رویکرد یادآوری کننده دارند، ولی در طول سال همه نهادهای مرتبط مشغول به کار هستند.

وی همچنین درباره میزان پیشرفت مذاکرات و رایزنی با وزارت آموزش و پرورش در این باره اعلام کرد: ارتباط و رایزنی 365 روزه با این وزارت داریم و آنان نیز در این باره همکاری می‌کنند. سازمان‌های دیگر از جمله صدا و سیما نیز همکاری می‌کنند و همگام با بنیاد حفظ آثار قدم به میدان می‌گذارند و انصافاً تاکنون فعالیت خوبی داشته‌اند.

captcha