اجرای سمفونی«روح‌الله» در تالار وحدت
کد خبر: 3603528
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

اجرای سمفونی«روح‌الله» در تالار وحدت

گروه هنر: سمفونی «روح‌الله» از ساخته‌های شاهین فرهت، 8 و 9 خرداد در تالار وحدت توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا خواهد شد.

حجت‌‎الاسلام و‌المسلمین علی کمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: سمفونی«روح‌الله» که در اصل سمفونی شماره 17 از ساخته‌های شاهین فرهت؛ هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی کلاسیک است، 8 و 9 خرداد در تالار وحدت طنین‌انداز خواهد شد.

وی ادامه داد: این سمفونی را ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اجرا خواهد کرد و از آنجا که در آستانه بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستیم، این سمفونی در اصل ادای دین جامعه هنری به ویژه عرصه موسیقی به شخصیت امام راحل و آرمان‌های بنیانگذاران جمهوری اسلامی ایران است.

کمساری در پایان گفت: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مخاطبان لذا ساعت اجرای این سمفونی در دو شب تعیین شده 22 خواهد بود که علاقه‌مندان پس از انجام آئین عبادی و صرف افطاری با فراغ بال برای استفاده از این اجرای موسیقی در  تالار وحدت حضور به هم رسانند.

لازم به توضیح است، شاهین فرهت این اثر را با محوریت شخصیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) در چهار موومان ساخته که با ارکستر سمفونیک اکراین ضبط شده است و فرهت در این اثر بی‌کلام ابعاد و چهره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را با زبان موسیقیایی بیان کرده است.

یادآور می‌شود، شاهین فرهت تاکنون ۱۷ سمفونی با موضوعات مختلف و بر اساس شخصیت‌‎های دینی، مذهبی، ادبی و فرهنگی ساخته که از این میان می‌توان به سمفونی «امام رضا (ع)» و «پیامبر (ص)» اشاره کرد.  

captcha