ایده‌های مسجدی ـ رمضانی خود را ارسال کنید/ سایتی با بیش از 3000 ایده مسجدی
کد خبر: 3603579
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

ایده‌های مسجدی ـ رمضانی خود را ارسال کنید/ سایتی با بیش از 3000 ایده مسجدی

گروه جامعه: مسئول دبیرخانه جشنواره فام ضمن اعلام فراخوان دومین مرحله چهارمین فراخوان ایده‌های مسجدی(فام۴) از علاقه‌مندان خواست ایده‌های مربوط به ماه رمضان و مسجد خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نظری، مسئول دبیرخانه جشنواره فام (فراخوان ایده‌های مسجدی) در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعلام دومین مرحله چهارمین فراخوان ایده‌های مسجدی(فام۴) با موضوع رمضان و مسجد خبر داد و گفت: علت اینکه ما به سمت انتشار فراخوان‌های موضوعی رفتیم این بود که بعد از سه فراخوان عمومی و کلی به یک قوام و غنای مناسب به لحاظ کمی و کیفی در ایده‌های مسجدی رسیدیم و وقت آن بود که ایده‌ها را هدف‌مندتر جمع‌آوری کنیم.

وی اعلام کرد: بر همین اساس در موضوعات و بخش‌هایی که احساس می‌کنیم بیشتر نیازمند ایده‌های کاربردی و جدید هستیم به صورت ویژه اعلام فراخوان می‌کنیم.

نظری افزود: اکنون که در چهارمین سال فعالیت فراخوان ایده‌های مسجدی هستیم، طی دهه ولایت برای اولین بار فراخوان موضوعی با عنوان «مسجد و غدیر» مطرح شد و موضوع «مسجد و رمضان» دومین فراخوان موضوعی است که اعلام می‌شود و امیدواریم بتوانیم بسته مناسبی از ایده‌های مسجدی را به اهالی مسجد ارائه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه اید‌ه‌های دریافتی در خصوص مساجد اجرایی شده‌اند؟ گفت: فراخوان‌هایی که ارائه می‌دهیم صرفاً بر اساس طراحی ایده‌های جدید نیست بلکه از دومین فراخوان ایده‌های مسجدی سمت و سوی فراخوان‌‌ها به این سمت رفت که ایده‌های اجرا شده و گزارش اجرا هم جزو فراخوان‌ها محسوب شود بر همین اساس می‌توان گفت 50 درصد ایده‌هایی که دریافت کرده‌ایم ایده‌های نو و 50 درصد نیز ایده‌هایی است که اجرایی و به صورت گزارش به ما ارسال شده است.

مسئول دبیرخانه جشنواره فام در ادامه گفت: علاقه‌مندان برای آشنایی و مشاهده ایده‌های مسجدی می‌توانند به سایت http://masjedidea.ir مراجعه و نیز آدرس تلگرام @masjedidea.ir را دنبال کنند.

وی در خصوص برنامه‌های آتی این دبیرخانه گفت: از جمله برنامه‌های آینده ما انتشار کتابچه آموزشی ایده‌پردازی‌ مسجدی است؛ همچنین امسال زمینه‌سازی اجرای ایده‌ها را جدی‌تر گرفته و علی‌رغم اینکه ما مسئول اجرا نیستیم و صرفاً موظف هستیم ایده‌های مختلف را ارائه دهیم تا مسجدی‌ها بتوانند ایده‌های مناسب مسجد خود را دریافت کنند اما با ائمه جماعات 40 مسجد برتر استان تهران ارتباط برقرار می‌شود و این مساجد را به صورت مستقیم با باشگاه ایده‌پردازان آشنا و ایده‌هایی که اجرا شده را در قالب کلیپ به بخش مسجد TV اضافه می‌‌کنیم.

نظری در پایان گفت: بیش از دو هزار ایده در فراخوان سوم دریافت شده بود و اکنون حدود سه هزار ایده در سایت ایده‌پردازان مسجدی بارگذاری شده است که مسجدی‌ها می‌توانند از این ایده‌ها استفاده و ایده‌های خود را نیز ارسال کنند.

علاقه‌مندان به ارسال ایده‌های خود می‌توانند اینجا را کلیک کنند!


ایده‌های مسجدی ـ رمضانی خود را ارسال کنید/ سایتی با بیش از 3000 ایده مسجدی
captcha