روزه بهترین راه اخلاص روح است
کد خبر: 3603614
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
استاد حوزه علمیه فاطمه زهرا(س):

روزه بهترین راه اخلاص روح است

کانون خبرنگاران نبأ: انصاری با بیان اینکه روزه‌داری ذهن و روح انسان را از تشویش‌ها و ناملایمت‌ها دور می‌کند، گفت: روزه نه گفتن به امیال‌های مختلف و بهترین راه اخلاص روح است.

فاطمه انصاری، استاد حوزه علمیه فاطمه زهرا(س) در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند دو ماه رجب و شعبان را برای ورود و آمادگی این ضیافت قرار داده است که هرکس از این دو ماه استفاده کند خداوند توفیق درک فضیلت ماه رمضان را به او می‌دهد.
وی افزود: روزه‌داران برای کسب فضیلت بسیار و بهترین راه‌های آمادگی در این ضیافت، شایسته است که به خودسازی اخلاقی، آراستگی، خدمت به خلق، ترک معصیت و محاسبه اعمال بپردازند، زیرا مرور اعمال فضایل را زیاد و رذایل را کم می‌کند.
انصاری با بیان اینکه روزه‌داری ذهن و روح انسان را از تشویش‌ها و ناملایمت‌ها دور می‌کند، گفت: روزه نه گفتن به امیال‌های مختلف و بهترین راه اخلاص روح است. روزه دارای عبادتی است که تا انسان خودش نخواهد، دیده‌ها در مقبل این عبادت هوشیار نمی‌شود.
استاد حوزه علمیه فاطمه زهرا(س) بیان کرد: روزه‌داری راهی برای تقرب به خداوند است که از طریق آن انسان تمرین نه گفتن به حرام‌ها و حتی حلال‌ها را می‌آموزد و در برابرشان ایستادگی می‌کند.
انصاری گفت: ماه رمضان، ماهی است که انسان از طریق آن می‌تواند روح خود را جلا دهد و با هوس‌ها مبارزه کند؛ پس شایسته است برای رسیدن به قرب خداوند بهترین بهره‌برداری را از این ماه انجام دهیم. همان‌طور که طبق خطبه شعبانیه شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی‌بهره شود.
وی با بیان اینکه اکنون دشمن با تبلیغات خود سعی در این دارد که عبادات انسان از جمله روزه‌داری را پیش افتاده جلوه دهد، یادآور شد: همه افراد باید در گروه‌ها و حیطه فعالیت‌های خود آثار عبادات و تبعات دنیوی و اخروی روزه‌داری را نشر دهند تا فرهنگ ماه مبارک رمضان ماندگار شود.

فاطمه بغدادی
captcha