دانشجومعلمان منتظر حمایت بیشتر جهاد دانشگاهی هستند
کد خبر: 3603629
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

دانشجومعلمان منتظر حمایت بیشتر جهاد دانشگاهی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رعد آلبوغبیش، یکی از دانشجویانی است که در دوره دانشجومعلم قرآن جهاد دانشگاهی شرکت کرده و پس از دریافت گواهی‌نامه درخواست حمایت بیشتری از مسئولان جهاد دانشگاهی دارد.

رعد آلبوغبیش
رعد آلبوغبیش، دانشجوی کارشناسی علوم قرآن و حدیث یکی از کسانی است که در پائیز سال 94 در دوره‌های طرح دانشجومعلم قرآن که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در شهرهای تهران و قم برگزار شده، شرکت کرده است. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد این دوره بیان کرد: این دوره از کیفیت بالایی برخوردار بود و از آن بسیار استفاده کردیم، در این دوره‌ها که در تهران و قم برگزار شد از روش تدریس و مباحث تخصصی این حوزه و همچنین نحوه برخورد اساتید با شاگرد بسیار راضی هستم علاوه بر این که اساتید نیز از سطح بالایی برخوردار بودند و در نهایت نیز به پذیرفتگان نهایی گواهی‌نامه داده شد که توانستم رتبه اول را در کشور کسب کنم.
آلبوغبیش در ادامه تصریح کرد: از سال 83 فعالیت قرآنی دارم و به تدریس نیز مشغول هستم و بعد از گذراندن دوره نیز مرتب اقدام به برگزاری کلاس کردم و بعد از دوره‌ها بود که بحث تدریسم سامان‌دهی بیشتری شد و کلاس‌ها و روش تدریسم نیز با انسجام بیشتری همراه شد.
وی در مورد کلاس‌هایش بیان کرد: کلاس‌هایی که دارم در دارالقرآن‌ها، اداره‌کل آموزش و پرورش و نهادهای مختلف مانند سپاه پاسداران، دانشگاه‌ها، نیروی انتظامی و ... برگزار می‌شود که به صورت فصلی است و در حال حاضر به خاطر امتحانات تعطیل شده است.
آلبوغبیش تصریح کرد: پیشنهاد بنده برای بهتر شدن این طرح این است که جهاد دانشگاهی به صورت مرتب پیگیر وضعیت مالی و ... دانشجو‌ها باشند و به نظرم اگر این دوره هر شش ماه یا هر یکسال یکبار برگزار شود باعث می‌شود که اساتید و مربیان را دور هم جمع کنند، همچنین می‌توانند به بار علمی آنها نیز اضافه کنند و به این ترتیب اساتید نیز پراکنده نمی‌شوند.
وی در ادامه افزود: خوزستان به جهت فعالیت قرآنی وضعیت خوبی دارد اما وضعیت جهاد دانشگاهی استان به جهت فعالیت قرآنی در سطح مطلوبی نیست، بنده در آزمون دوره و در بخش تلاوت رتبه اول کشور را کسب کردم و دو ماه قبل نیز در دوره دانشجو معلم نمونه به عنوان دانشجو معلم نمونه کشور انتخاب شدم ولی جهاد دانشگاهی استان پیگیر وضعیت ما نیست و به عبارتی اصلا ما را نمی‌شناسند و فقط با جهاد دانشگاهی کشور ارتباط داریم.
آلبوغبیش بیان کرد: بعد از گذراندن دوره اکثر جاهایی که برای تدریس می‌رفتم با عنوان نیروی جهاد دانشگاهی حضور می‌یافتم ولی این نکته مهم است که اگر مدرک این دوره نبود نیز کلاس‌های خودم را داشتم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز از جهاد دانشگاهی زنگ می‌زنند که به فلان اداره مانند اداره تبلیغات مراجعه کنیم و بگوییم نیروی جهاد دانشگاهی هستیم ولی در بحث دایر کردن کلاس‌ها در واقع کمکی نشده است.
آلبوغبیش گفت: باید حمایت بیشتری صورت گیرد، به‌عنوان نمونه در ماه رجب از ما برای حضور در اعتکاف و آموزش قرآن دعوت کردند و قرار شد که گزارشات تدریس را به آنها ارائه کنیم تا حق‌الزحمه را بدهند اما تا الآن خبری از حق‌الزحمه نشده است.
captcha