سابقه سعودی‌ها در پرورش تروریسم وهابی با دلارهای نفتی پاک نمی‌شود
کد خبر: 3603643
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
واشینگتن‌پست:

سابقه سعودی‌ها در پرورش تروریسم وهابی با دلارهای نفتی پاک نمی‌شود

گروه بین‌الملل: ثروت و پول سعودی‌ها سابقه وحشتناک عربستان در تغذیه تروریسم وهابی، تعداد بی‌سابقه گردن زدن در ملاء عام، کمک به قحطی در یمن و نقض حقوق ابتدایی زنان و دختران را ماست‌مالی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،  روزنامه واشینگتن پست در گزارشی با عنوان «رفتار ترامپ در ناتو باعث شرمندگی و خجالت ملی شد»، نوشت: رفتار ترامپ در نشست ناتو به گونه‌ای بود که گویا در میان سعودی‌ها و رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر از هم‌پیمانان اروپایی خود احساس راحتی می‌کرد.
این روزنامه نوشت: به وضوح، ترامپ مبهوت مهمان‌نوازی عربستان شد اما ثروت و سابقه سعودی‌ها نمی‌تواند سابقه وحشتناک عربستان را پوشش دهد.
چند روز پس از وقوع یکی از بدترین حملات تروریستی در تاریخ انگلیس، ترامپ به‌طور واضحی با دیکتاتورها و حکومت‌های افراط‌گرا که حامی خشونت و درگیری هستند، راحت‌تر است و این سیلی‌ای بر صورت همپیمانان لیبرال آمریکا در حوزه اروپا است.

تروریسم وهابی

واشینگتن پست در ادامه افزود: شاید بهتر باشد، ناتو در نشست بعدی، کیک شکلاتی سرو کند و مدال طلا بدهد و ترامپ را با گوی‌های درخشان و برگزاری یک یا دو رقص شمشیر و هزینه کردن صد میلیارد دلار جذب کند.
این روزنامه در پایان نوشت: اما از شوخی گذشته برای هر کسی که کمی به آمریکا و آینده اروپا اهمیت می‌دهد، رفتار ترامپ در نشست ناتو که در بروکسل برگزار شد، مایه شرمساری بود.
ترامپ در اولین سفر خارجی خود، هفته گذشته آمریکا را به مقصد عربستان ترک کرد. وی سپس به دیدار رئیس رژیم صهیونیستی رفت و بعد با پاپ دیدار کرد. وی روز چهارشنبه گذشته نیز برای شرکت در نشست ناتو عازم بروکسل شد.

captcha