پیکر شهید 21 ساله قزوینی شناسایی شد
کد خبر: 3603655
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

پیکر شهید 21 ساله قزوینی شناسایی شد

گروه اجتماعی: بعد از 31 سال انتظار و هم‌زمان با ورود به ماه مبارک رمضان، شهر قزوین میزبان پیکر شهید علی محمدرضایی می‌شود.

مهدی طاهرخانی مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اعلام خبر شناسایی پیکر شهید جانباز«علی محمدرضایی» اظهار کرد: این شهید قزوینی در شهریور ۱۳۴۵، در روستای شال از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد و در سن 21 سالگی به شهادت رسید.
وی ادامه داد: پیکر این شهید در منطقه ام الرصاص عراق مفقود و اینک بعد از 31 سال شناسایی شد.
طاهرخانی با اعلام اینکه شهید محمدرضایی پیش از شهادت به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود، گفت: وی در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان پایش را از دست داد و با وجود داشتن پای مصنوعی بار دیگر در جبهه حق علیه باطل حاضر شد و در نهایت به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست‌یافت.
این مسئول ادامه داد:«حمید محمدرضایی» برادر این شهید نیز مجاهد مدافع حرم است که از دو سال پیش و بعد از درگیری با تکفیری‌های صهیونیستی در سوریه جاویدالاثر شده و تاکنون اثری از وی به دست نیامده است.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص زمان ورود و تشییع پیکر شهید محمدرضایی به استان قزوین گفت: در حال حاضر پیکر این شهید از طریق اروند وارد اهواز شده و به‌زودی به معراج شهدای تهران می‌رسد و از آنجا به قزوین انتقال داده خواهد شد.
وی اعلام کرد: زمان دقیق مراسم استقبال و تشییع و خاک‌سپاری شهید علی محمدرضایی به‌زودی اعلام و بر روی دستان مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان تشییع خواهد شد.
 طاهرخانی گفت: از میان 135 شهید تاکنون پیکر این شهید شناسایی شده و اگر پیکر شهید دیگری از استان در این مدت شناسایی شود به اطلاع عموم هم‌وطنان خواهد رسید.
به گزارش ایکنا، در قسمتی از وصیت‌نامه این شهد بزرگوار چنین آمده است: «با درود و سلام به حضرت بقیه‌الله امام زمان (ارواحنا فداه) و با سلام به حضرت امام، رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (اروحنا فداه) و با درود و سلام به شهیدان راه حق و حقیقت و با سلام به همه‌ی خانواده‌های شهدا، مفقودین، اسرا و جانبازان و با سلام به امت حزب‌الله و همیشه در صحنه‌ی ایران، وصیتم را آغاز می‌کنم.

اولاً شهادت می‌دهم به وحدانیت خدا و نبوت یک‌صد و بیست‌وچهار هزار پیغمبر و اوصیاء‌شان و به نبوت و خاتمیت حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله علیه و آله) و شهادت می‌دهم به امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و یازده فرزندش و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اعتراف می‌کنم به حقانیت مرگ و سؤال نکیر و عالم برزخ و حشر در قیامت و حساب و میزان و بهشت و جهنم و اعتراف وافی دارم به وجود ملائکه و نزول تمام قرآن و تمام چیزهایی که بر پیغمبر گرامی اسلام نازل شده است و باید ما بدانیم کسی که باید بمیرد، چه خوب است با شهادت بمیرد؛ همان طوری که حضرت امیرالمؤمنین می‌فرماید: «ان اکرم الموت القتل والذی نفس ابن ابی‌طالب بیده لالف ضربه بالسیف أهون علیی من میته علی الفراش فی غیر طاعه الله» (خطبه ۱۲۳/ نهج‌البلاغه) به‌درستی که گرامی‌ترین مرگ‌ها کشته شدن در راه خداست. سوگند به آن‌کس که جان پسر ابی‌طالب در دست اوست، هزار ضربت شمشیر بر من آسان‌تر از مرگ در بستر استراحت در مخالفت با خداست. قسم به خدای کعبه، ما نباید میدان را خالی بگذاریم که دشمن به اسلام عزیز و قرآن و حریم مسلمانان و کشور اسلامی ما تجاوز کند.

ما می‌بینیم که امام حسین (ع) درکربلا و در میدان عشق، رو به کفار می‌کند و می‌فرماید: «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی» یعنی، اگر بناست دین جدم محمد (ص)، با کشته شدن من حسین (ع) باقی بماند، پس ای شمشیر به دست‌های عالم، حسین را در بر گیرید. از این فرمایش امام حسین (ع) معلوم می‌شود که انسان باید آماده‌ی فداکاری در راه اسلام باشد.

یعنی، جان در برابر دین ارزش چندانی ندارد، حتی اگر امام حسین (ع) هم باشد؛ پس باید فدای دین اسلام و پاسداری از آن شد. علی (ع) می‌فرماید: «ان الجهاد باب من الابواب الجنه» یعنی، جهاد دری از درهای بهشت است، که به روی بندگان خاص خدا باز می‌شود. پس سعی کنید این لیاقت را در خود به وجود بیاورید تا بتوانید در جهاد مقدس اسلام علیه کفر پیروز شوید.

در پایان از شما امت حزب‌الله خواستارم مرا حلال نمایید و برای امام و پیروزی لشگریان اسلام دعا کنید.»

captcha