ما ‌بی‌تقصیریم/ محصول جدید در حوزه قرآن کم است
کد خبر: 3603811
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
حشمتی:

ما ‌بی‌تقصیریم/ محصول جدید در حوزه قرآن کم است

گروه جامعه: رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در تشریح دلایل تکراری بودن بسیاری از محصولات عرضه شده در نمایشگاه قرآن گفت: ما بی‌تقصیر هستیم محصول جدیدی در حوزه قرآن تولید نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح جایگاه بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و هفت سال فعالیت این بخش پرداخت و اظهار کرد: بخش عفاف و حجاب جزو بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر به نمایشگاه قرآن اضافه شده‌ و طی یک سیر رو به جلو هر سال کامل‌تر از گذشته در این نمایشگاه حضور دارد.

وی ادامه داد: قبلاً صرفاً بخش فروش محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن فعال بود در حالی که اکنون بخش نمایشگاهی، بخش علمی، ارائه مشاوره در این خصوص و ... نیز اضافه و این بخش کامل‌تر شده است و می‌تواند عموم نیازهای خانواده‌ها را تأمین کند.

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به این سؤال که آیا در برگزاری نمایشگاه قرآن با مشکل بودجه مواجه بوده‌اید؟ گفت: خیر، مشکل بودجه نداشتیم. اما اگر بودجه گسترده‌تری داشتیم تولید آثار هنری که بتواند مفاهیم قرآنی را عرضه کند، در دستور کار قرار می‌دادیم؛ اگر نمایشگاه قرآن مشکلاتی دارد که به پول ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن محل عرضه تولیدات و محصولات قرآنی و فعالیت‌های همه نهادهای قرآنی است و خود ما دست به تولید محصولات قرآنی نمی‌‌زنیم بلکه صرفاً محل عرضه هستیم و محیطی را آماده می‌کنیم تا آخرین دست‌آوردهای قرآنی نهادها، سازمان‌ها و ... در آنجا به نمایش گذاشته شود در حالی که اگر بودجه و اعتبار بیشتری داشتیم خودمان به عنوان یک دستگاه مسئول دست به تولید محصولات قرآنی می‌زنیم.

ما بی‌تقصیر هستیم محصول جدیدی در حوزه قرآن تولید نمی‌شود

رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که چرا هر سال در بسیاری از حوزه‌ها شاهد تکرار در محصولات نمایشگاه قرآن هستیم و محصولات با نوآوری جدیدی عرضه نمی‌شود؟ گفت: محصولات قرآنی تفسیر، ترجمه و تلاوت است و وجود تکرار در محصولات نمایشگاه قرآن به این دلیل است که چیز نویی تولید نشده است و ما بی‌تقصیر هستیم.

وی افزود: اگر بودجه داشتیم سفارش تولید محصول قرآنی جدید می‌دادیم. میزان محصولات تولید شده در عرصه قرآن کم است و کار جدید و نو در این عرصه تولید نمی‌شود تا ما بتوانیم آن را نمایش دهیم. به عنوان مثال در عرصه سینما، کتاب، طب اسلامی و ... کار جدیدی صورت نمی‌گیرد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۹:۲۰
1
3
تبارک ا.. حاج آقا
خسته نباشید
وظیفه حمایت و هدایت تولیدکنندگان و طراحان فرهنگی و خصوصا قرآنی با مجموعه عریض و طویل جنابعالیه
خیلی ممنون میشیم اهم عملکرد خویش رو در دوره احیا معاونت قرآنی وزارت ارشاد بجز برنامه های روتین اعلام بفرمایید
بالاخره دانستن حق مردم دینداره
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۶
سلام برادر
لحن توهین در کلام شما خیلی تو ذوق می زنه
بهتره مودبانه نقد کنید
با احترام
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۲:۳۱
0
0
ایکاش کمیسون فرهنگی مجلس طرحی را مبنی بر تحقیق و نقحص از معاونت قرآن و عترت وازت ارشاد تقدیم می کرد تا بر همگان کم کاری و نا پخته عمل کردن در آن معاونت آشکار میگشت
ولی به اختصار عوامل این نابسامانی که نتیجه چندین سال مدیریت ناپخته ایشان و همکارانشان است بیان میکنم:
۱ - برگزاری چند دوره از نمایشگاه در موزه دفاع مقدس که علیرغم مناسب بودن برای موزه ی دفاع مقدس که فضای آن یاد آور دوران دفاع مقدس با ناهمواری ها و عوارض طبیعی است ولی در عین حال آن فضا مناسب برای نمایشگاه قرآن نبوده است چرا که برای بازدید از یک بخش تا بخش دیگر گاها چند صد متر راهپیمایی نیاز بود.
۲ - نمایشگاه از محلی که بایستی محل عرضه قرآن و مفاهیم بلند آن باشد تبدیل به فروشگاه پارچه فروشی شده است. و بعنوان پرکننده فضا هرسال هم فضای بیشتری اختصاص می یابد همان طور که فرمودند قبلا این بخش بعنوان یک بخش جنبی بود ولی هم اکنون بدلیل خالی بودن نمایشگاه از ایده های نو حتی در کنار بخش کتاب پارچه فروشی میکنند.
۳ - در سال های اخیر تولیدات جدید هم داشته ایم ولی برخورد های غیر کارشناسی و ناپخته معاونت با تولید کنندگان با عث کدورت تولید کنندگان و حتی هنرمندان با این معاونت گشته است.
۴ - تصمیمات خرق الساعه معاونت نیز دلیل دیگری از عوامل است بعنوان مثال در سال قبل حدود چند ده روز مانده به برپایی نمایشگاه قرآن ایشان اعلام کردند که رویکرد جدید نمایشگاه مساله ی «فهم قرآن کریم» است . آیا در این مدت کم هیچ تولید کننده ای قادر به آماده سازی محتوا برای نمایشگاه است؟!
۵ - در بیانات اخیر ایشان هم که فرمودند بجای پشتیبانی از تولید کنندگان تصمیم به تولید محصول دارند؟! این یکی دیگر از تصمیمات غیرکارشناسی ایشان ومجموعه تحت امرشان ؟!
آیا عدم توان اقتصادی تولید کنندگان و کمبود سرمایه در گردش نزد تولید کنندگان علاجش حمایت از آنان است یا اقدام به تولید توسط نهادی که باید بستر ساز تولید شود؟ بسیار متاسفم برای چنین دیدگاهی !!
captcha