رقابت جوانان فلسطینی در مسابقات قرآن «تراتیل»
کد خبر: 3603832
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

رقابت جوانان فلسطینی در مسابقات قرآن «تراتیل»

گروه بین‌الملل: نام‌نویسی برای مسابقات قرآن دانش‌آموزی و دانشجویی تحت عنوان «تراتیل» از دیروز، 6 خرداد همزمان با اول ماه‌ مبارک رمضان، در نوار غزه آغاز شد.

رقابت دانش‌آموزان فلسطینی در مسابقات قرآن «تراتیل»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، این مسابقه به همت ائتلاف اسلامی نوار غزه و با همکاری وزارت اوقاف و امور دینی و دارالقرآن الکریم فلسطین برگزار می‌شود.
ائتلاف اسلامی نوار غزه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این مسابقه گروه سنی دانش‌آموزان و دانشجویان 11 تا 24 سال را در بر می‌گیرد و نام‌نویسی در این مسابقه از روز اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است و تا روز هفتم این ماه ادامه دارد، همچنین مرحله‌ مقدماتی و نهایی این مسابقه از 10 تا 17 ماه رمضان برگزار می‌شود.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: برگزاری این مسابقه به منظور تشویق دانش‌آموزان به حفظ قرآن، کشف استعداد‌های آن‌ها در قرائت تجویدی و ترتیلی قرآن کریم و بزرگداشت آن‌ها در جامعه به منظور تقدیر و تجلیل از تلاش این دانش‌آموزان، صورت می‌گیرد.
نضال عید، سخنگوی رسانه‌ای ائتلاف اسلامی نوار غزه در این باره گفت: این مسابقه در سه رشته حفظ قرآن، تلاوت تجویدی، ترتیلی قرآن و حسن ادا با ارسال کلیپ‌های تصویری از تلاوت‌ متسابقان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: رشته حفظ قرآن در چهار بخش حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء( ویژه سنین 13 تا 24 سال)، حفظ 10 جزء(از 11 تا 18 سال) و حفظ پنج جزء(از 11 تا 15 سال) برگزار می‌شود. 
عید در ادامه متذکر شد: ثبت نام از متسابقان در رشته اول و دوم، توسط نمایندگان ائتلاف اسلامی غزه در مساجد و نیز از طریق وزارت اوقاف و امور اسلامی و دارالقرآن فلسطین انجام می‌گیرد، اما نام‌نویسی در رشته سوم از طریق کلیپ‌های ویدئویی 60 تا 90 ثانیه‌ای که متسابق آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کند و از طریق واتس‌اپ با ضمیمه‌کردن اطلاعات شخصی و شماره‌های تماس ارسال می‌کند، انجام می‌شود.
سخنگوی رسانه‌ای ائتلاف اسلامی غزه تأکید کرد: برخی از مؤسسه‌های رسانه‌ای مهم چون خبرگزاری صفا، کانال ماهواره‌ای الاقصی، روزنامه فلسطین، خبرگزاری شهاب، رادیو صدای الاقصی و رادیو قرآن کریم، این مسابقه را پوشش می‌دهند.

آغاز نام‌نویسی در مسابقه دانش‌آموزی حفظ قرآن در نوار غزه
captcha