توزیع 2 هزار جلد قرآن کریم در خراسان جنوبی
کد خبر: 3603870
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

توزیع 2 هزار جلد قرآن کریم در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طی ایام ماه مبارک رمضان، دو هزار جلد قران کریم در سطح استان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: احمد محبی بیان کرد: طی ایام ماه مبارک رمضان، دو هزار جلد قرآن کریم در بین مساجد و محافل قرآنی در سطح استان توزیع می شود.

وی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برگزاری جشن رمضان در طول این ماه مبارک از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده است.

محبی برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در سطح شهرستان را از جمله برنامه های در حال اجرا دانست و گفت: «قرآن، اخلاق، زندگی» شعار ماه مبارک رمضان در سال جاری بوده و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی کردن شعار ماه مبارک رمضان، در هر شهرستان در یک مسجد به طور محوری برنامه جزء خوانی و تفسیر قرآن برگزار می شود.

محبی برگزاری محافل قرآنی، شب شعر و تئاتر خیابانی در دو شهرستان قاین و بیرجند را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

برگزاری نمایشگاه قرآن در مرکز استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن و محصولات فرهنگی در حسینیه جماران بیرجند از دیگر برنامه های این ماه مبارک است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه به روی علاقه مندان باز خواهد بود و برنامه های متنوعی را نیز در بر خواهد داشت.

محبی اکران فیلم های قرآنی را از جمله برنامه های نمایشگاه دانست و افزود: همچنین تعذیه خوانی امیر المومنین را نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآنی خواهیم داشت.

وی برگزاری نشست های تخصصی ویژه شب قدر، دعوت از قاریان مصری و دعوت از کارشناسان کشوری را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان دانست.

محبی از برگزاری مسابقه پیامکی نهج البلاغه و قرآن در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: پایان ماه مبارک رمضان به ۳۰ برگزیده هر بخش جوایزی اهدا می شود.
captcha