توزیع 13 هزار نسخه قرآن به مناسبت حلول ماه رمضان در اردن
کد خبر: 3603906
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

توزیع 13 هزار نسخه قرآن به مناسبت حلول ماه رمضان در اردن

گروه بین‌الملل: انجمن محافظت از قرآن کریم اردن، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان 13 هزار نسخه از قرآن کریم را بین مؤسسات قرآنی اردن، شعبه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به این انجمن توزیع کرد.

توزیع 13 هزار نسخه قرآن به مناسبت حلول ماه رمضان در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی الرأی، حسن عساف، مدیرکل انجمن محافظت از قرآن اردن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: هدف از توزیع قرآن در سراسر مؤسسه‌ها، شعبه‌ها و مراکز این انجمن، محافظت از قرآن، آموزش حفظ، گسترش فرهنگ قرآنی، تقویت کار خیر و اشاعه فرهنگ همکاری است و گامی در راستای القای مفاهیم صحیح اسلامی برگرفته از قرآن جهت مقابله با هر نوع تفکر افراط‌گرا به‌شمار می‌رود.
وی افزود: این نسخه‌های توزیعی قرآن، ویژه و با ارزش هستند؛ چراکه در هر صفحه‌ آن حاشیه‌‌ای خالی گنجانده شده که به قاری، حافظ و معلم قرآن کمک می‌کند توضیحات اضافه را در آن بنویسند که این امر به تثبیت حفظ و آموزش قرآن‌آموز کمک کرده و منجر به نزدیکی هرچه بیشتر با ارزش‌ها و تعالیم دین اسلام شده و امر حفظ و یادگیری احکام قرآن را تسهیل می‌کند.
العساف در ادامه متذکر شد: انجمن محافظت از قرآن، مؤسسه فرهنگی قرآنی و ملی است که بر تقویت و تحکیم مفاهیم صحیح و میانه‌رو قرآن کریم تأکید می‌کند؛ مفاهیمی که سازنده نه مخرب، عامل وحدت و نه تفرقه بوده و هدف آن پرورش نسلی آگاه و میانه‌رو است که افراط‌گرایی و تروریسم را نمی‌پذیرد.
یادآور می‌شود، تاکنون بیش از 5 هزار حافظ قرآن در شهر امان و ده‌ها هزار حافظ نیز از مراکز و شعبه‌های وابسته به این انجمن فارغ‌التحصیل شده‌اند.
گفتنی است، انجمن محافظت از قرآن اردن، دارای 14 شعبه و 900 مرکز آموزش حفظ و تدریس علوم قرآنی وابسته است؛ این انجمن نخستین مرکز اردنی و چهارمین انجمن در جهان عرب است که قرآن را به خط بریل چاپ و به‌صورت رایگان میان روشندلان توزیع می‌کند.
captcha