مسلمانان فیلیپین و مقدس‌ترین ماه سال + عکس
کد خبر: 3603929
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

مسلمانان فیلیپین و مقدس‌ترین ماه سال + عکس

گروه بین‌الملل: مسلمانان فیلیپین در شهر «مانیل» ماه رمضان را در میان تنش‌ها و تهدیدهای تروریستی در منطقه مسلمان‌نشین و خودمختار «میندانائو» برگزار می‌کنند.

مسلمانان فیلیپین و مقدس‌ترین ماه سال + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Rappler»، بیش از 5 میلیون مسلمان فیلیپینی، روزه‌داری در ماه رمضان را از دیروز، 6 خرداد ماه، آغاز کردند.
بمب‌گذاری‌های اخیر در شهر مانیل و درگیری میان نیروهای داعش و سربازان دولتی در شهر ماراوی مسلمانان مینداناتو را از روزه‌داری در ماه رمضان باز نداشته است.
جشن پس از روزه: «باکاس» یا ماهی تن دودی پرفروش‌ترین در ماه رمضان است. مسلمانان فیلیپین در طول ماه مبارک هر سحر و افطار ضیافتی برپا می‌کنند.
لذت رمضان: در روزهای عادی مردم فیلیپین فقط تخم‌ مرغ یا ماهی ساردین استفاده می‌کنند اما در ماه رمضان، گوشت، مرغ و باکاس در سفره‌های آنان یافت می‌شود؛ این را دخترانی می‌گویند که منتظر وقت نماز هستند.
عبادت: خواندن قرآن کاری است که در ماه رمضان در فیلیپین مسلمانان به انجام آن تشویق می‌شوند.
نماز بیشتر: در ماه رمضان بعد از افطار، مسلمانان فیلیپین علاوه بر نماز‌های روزانه نماز تراویح نیز می‌خوانند.
زندگی روتین: مسلمانان با اینکه در طول روز نمی‌خورند یا نمی‌آشامند، مانند دیگر ایام سال به سر کار می‌روند و وظایف خود را انجام می‌دهند.
روز کم فروش: کسب‌ و کار مانند ماه‌های گذشته و یا حتی روزهای قبل از ماه رمضان نیست، مغازه‌دارها از کاهش 60 درصدی فروش خود شکایت دارند. دلیل آن فقط بمبگذاری‌ها نیست بلکه سیاست رئیس‌جمهور برای مقابله با قاچاق مزید بر علت شده است. آن‌ها اعتراف می‌کنند که بسیاری از مشتریان پولدار آن‌ها به خاطر دست داشتن در این تجارت غیر قانونی پنهان شده‌اند.
در جریان بودن: ساکنان مانیل پیگیر حوادث در منطقه میندانائو هستند و اخبار را دنبال می‌کنند؛ آنان معمولاً نگران اقوام خود هستند.


captcha