از افطار تا سحر در مجموعه فرهنگی سرچشمه
کد خبر: 3603942
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

از افطار تا سحر در مجموعه فرهنگی سرچشمه

گروه جامعه: موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» ویژه‌برنامه‌های از افطار تا سحر، در ماه مبارک رمضان را برگزار می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» ‌همچون سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع و متعددی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.

این برنامه‌ها از افطار تا سحر ادامه دارد که از آن جمله می‌توان به جشن بزرگ قرآن شامل: تواشیح، سرود، ابتهال، مسابقات ویژه برای فراگیری و انس بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اشاره کرد.

‌مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان 5 تا 14 سال، و همچنین مسابقات جشن بزرگ قرآنی ‌‌با استفاده از روایات، احادیث و داستان ازجمله برنامه‌ این ایام است.

در میان برنامه‌های قرآنی این موسسه، کلیپ‌هایی از سخنان علما و اندیشمندان همچون امام خمینی(ره)، آیت‌‌الله مجتهدی، حاج آقا مجتبی تهرانی و ... با موضوعات مشخص در مورد آیه‌ها، اخلاق اسلامی و مسائل شرعی و ... درنظر گرفته شده که نسل جوان علاوه بر فراگیری معانی قرآنی، با اندیشه‌های قرآنی آن بزرگان نیز بیشتر آشنا شوند. از جمله ویژگی این جشن بزرگ قرآنی حضور قاریان نوجوان و بین‌المللی است.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال‌زایی و تولید ملی برپایی بازارچه و غرفه‌های آموزش هنر ازجمله سفالگری، خوش‌نویسی و همچنین غرفه‌هایی برای مشاوره خانواده‌ها در این برنامه درنظر گرفته شده است.

 اقامه نماز جماعت پنج‌‌گانه، برگزاری مراسم افطاری و سحری ساده و رستوران بازی‌های فکری و مهارتی و بسیاری برنامه‌های متنوع و جذاب تنها بخشی از برنامه‌های موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر«سرچشمه» است که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از آن بهره‌مند شوند.
captcha