جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) + عکس
کد خبر: 3603965
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
خادم‌القرآن سلیمی تشریح کرد:

جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) جزئیات مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان امسال این آستان مقدس را تشریح کرد.

جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم جزءخوانی ماه رمضان این آستان مقدس اظهار کرد: در راستای ادامه برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، براساس هماهنگی‌هایی که از حدود دوماه قبل با دوستان عزیز در شبکه پنج سیما صورت گرفت، به لطف خداوند بزرگ این مراسم از اول ماه مبارک رمضان با حضور انبوه برادران و خواهران با ایمان و قرآنی در محل مصلای بزرگ ری آغاز شد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: از ویژگی‌های این برنامه قرآنی این است که هر روز بلافاصله پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر که با شکوه تمام در مجموعه حرم مطهر برگزار می‌شود، این مراسم آغاز و به صورت زنده از طریق شبکه پنج سیما پخش می‌شود. همچنین، قبل از اینکه در خدمت مرتلین عزیز و ارجمندی که همگان از قاریان و مرتلین ممتاز و بین‌المللی میهن اسلامی هستند باشیم، نکات تفسیری کاربردی از هر جزء قرآن کریم مربوط به همان روز توسط تولیت آستان مقدس، آیت‌الله محمدی ری‌شهری بیان می‌شود که این برنامه نیز از طریق شبکه پنج پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین، قبل از آغاز مراسم ترتیل، جوانان عزیزی که در این مراسم در خدمتشان هستیم، همه روزه 10 محور از مفاهیم کاربردی و کلی جزء مورد نظر را به صورت بسیار مختصر برای عزیزان بیننده و حاضر در مراسم توضیح می‌دهیم که فقط به قرائت قرآن بسنده نشود. ارائه نکات تفسیری تولیت آستان مقدس و نیز این توضیحات این شرایط را فراهم می‌کند که بحث اندیشیدن در آیات قرآن نیز محقق شود.

سلیمی تصریح کرد: علاوه بر این برنامه‌ها، یک مسابقه فرهنگ قرآنی نیز برای عزیزان چه حضار در مراسم، چه بینندگان و چه عزیزانی که به صورت اینترنتی با پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در ارتباط هستند، در نظر گرفته شده است که طی آن هر روز از هر جزئی یک مسابقه‌ای در رابطه با فرهنگ و مفاهیم قرآنی که مرتبط با فهم و تدبر آیات الهی است، مطرح می‌کنیم و همه روزه به تعداد شش نفر از عزیزان بزرگوارمان یک هدیه معنوی که عبارت از کارت حضور در مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) است، هدیه می‌شود.

جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: علاوه بر این، بعد از پایان جلسه نیز ما در هر دهه از ماه مبارک رمضان به ترتیب در خدمت تعدادی از خطبا و علمای ارجمند حجج اسلام والمسلمین عبدوس، کاردان و سیدحمید میرباقری هستیم و امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد که این برنامه قرآنی را تا روز عید فطر با حضور مردم علاقه‌مند به قرآن در مجموعه حرم آسمانی حضرت عبدالعظیم(ع) داشته باشیم.

وی در ادامه در رابطه با تفاوت برنامه امسال با سال‌های گذشته گفت: تفاوت خاص برنامه امسال با سال گذشته در این است که مراسم امسال به لطف خداوند بزرگ با نظم و شکوه بیشتری برگزار می‌شود هم از نظر دکور زیبایی که خادمان آستان مقدس برای مراسم طراحی و اجرا کردند و هم از نظر حضور مردمی که این حضور از همان اولین ساعات اجرای برنامه در روز اول ماه مبارک رمضان چشمگیر بوده است.

سلیمی در ادامه در رابطه با نحوه انتخاب قاریان این مراسم نیز تصریح کرد: همه این عزیزان از قاریان و مرتلین و حفاظ محترم قرآن هستند که حائز رتبه‌های ممتاز بین‌المللی و کشوری هستند و امتحان خود را قبلا داده‌اند و ما نیز مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را مأمور کردیم که با مسئولان شورای عالی قرآن و سازمان صدا و سیما هماهنگ کنند تا کسانی که توانایی لازم را به ویژه در قرائت و پخش زنده و مستقیم تلویزیونی دارند، در این برنامه حضور داشته باشند.

جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در ادامه در رابطه با اثربخشی این‌گونه مراسم در سطح جامعه نیز با بیان اینکه اثربخشی این مراسم بدون تردید غیر قابل توصیف و غیر قابل انکار است، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه مراسم و جلسات در حقیقت یک مانور مقتدرانه فرهنگی، معارفی در برابر همه دشمنان و بدخواهانی است که به ویژه در این ایام و با شرایط سیاسی خاصی که وجود دارد، احساس تقابل با نظام اسلامی و قرآنی ما را دارند. این مراسم کمک می‌کند تا مردان و زنان علاقه‌مند به ویژه جوانان و نوجوانان عزیزی که در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، بیش از پیش با قرآن و دستورات خداوند بزرگ آشنا شوند و به لطف خداوند بزرگ از سال‌های قبل که این مراسم آغاز شده، ما هر سال شاهد گسترش و توسعه کمی و کیفی این برنامه‌ها هستیم. به نظر بنده تمامی سازمان‌ها و نهادهای متولی امور قرآنی کشور و همه فعالان قرآنی و همه دوستداران قرآن باید بسیج شوند و این برنامه‌ها را بیشتر و بیشتر به طرف توسعه و رشد و اثرگذاری پیش ببرند.

جزئیات مراسم جزءخوانی ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

وی با بیان اینکه روز گذشته در خبری مشاهده کردم که که جوانان و طلاب و قرآنیان جوان اسلام‌شهری مردم را در پارک‌هایی که در این شهرستان است، دعوت می‌کنند و حلقه‌های قرآنی را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که هر روز ارتباط مردم با قرآن بیشتر می‌شود و تنها راهی که ما بتوانیم در برابر همه مشکلات، کمبودها، ناهنجاری‌های اخلاقی و حتی توطئه‌های بین‌المللی بایستیم، این است که خودمان را مجهز و مسلح به فرهنگ قرآن کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۶:۲۷
0
0
سلام علیکم
فایل سخنرانی اساتید مدعو در دهه های ماه مبارک ۹۶ و تاکنون حضرت استاد عبدوس را چگونه می توان تهیه نمود
captcha