طرح عوارض بازی‌های خارجی مجددا در مجلس بررسی می‌شود
کد خبر: 3604034
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
مینایی:

طرح عوارض بازی‌های خارجی مجددا در مجلس بررسی می‌شود

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به این موضوع که اگر طرح عوارض بازی‌های خارجی در مجلس تصویب نشود، برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با گرایش‌ها؛ فناوری‌ها و کاربردها، پیش از ظهر امروز با حضور بهروز مینایی، مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر علمی کنفرانس، سیدمحمدعلی سیدحسینی، دبیر کنفرانس، محمدحسین رضوانی، دبیر اجرایی کنفرانس در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

بهروز مینایی، دبیرعلمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، با اشاره به این موضوع که بازی‌های رایانه‌ای، نقطه تلاقی تفریح، سرگرمی، آموزش، هنر، صنعت و رسانه‌ است، اظهار کرد: صنعت گیم را به دلیل ابعاد مختلف، هنر هشتم مطرح می‌کنند. همچنین تولید انبوه صنعت گیم سبب اشتغال‌زایی، کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود.

وی افزود: در طی این سال‌ها جای کنفرانسی همچون کنفرانس تحقیقات بازی‌های رایانه‌ای خالی بود و بنیاد به واسطه برگزاری این کنفرانس به نوعی نقطه تلاقی بازی و تولید علم و دانش را ایجاد می‌کند.

دبیرعلمی کنفرانس تصریح کرد: ابعاد فنی بازی‌های برخط، بازی‌های ابری، بازی‌های موبایلی، هوش مصنوعی، شبیه‌سازی ازدحام در بازی‌ها، یادگیری گیمر، مدیریت بحران از طریق بازی، امنیت در داخل بازی، تبلیغات از طریق بازی، داستان‌گویی، صدا، تفاوت جنسیت در بازی، مخاطب‌شناسی، سبک زندگی، مدیریت کسب و کار، آینده پژوهشی در حوزه بازی از جمله زیرمجموعه‌های محورهای کنفرانس به شمار می‌رود.

مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به طرح عوارض بازی‌های خارجی گفت: در زمان مسئولیتم موضوع عوارض بازی‌های خارجی را در شورای عالی فضای مجازی مطرح کردیم و قرار بود در همان شورا به تصویب برسد اما در آن دوره جناب آقای رئیس جمهور صلاح دانستند که این طرح از طریق مجلس به تصویب برسد به همین دلیل طرح به مجلس رسید.

وی بیان کرد: دو بار طرح عوارض بازی‌های خارجی در مجلس با شکست روبرو شد و امسال هم این طرح را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

مینایی اظهار کرد: به دلیل اینکه طرح عوارض بازی‌های خارجی در مجلس مطرح شد و امسال هم به صحن مجلس رسید، دیگر نمی‌توانیم طرح را برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی برسانیم، اگر در مجلس به تصویب نرسد شاید بخواهیم از طریق شورای عالی فضای مجازی به اجرا برسانیم.

انجمن‌های علمی، دانشجویی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل می‌شود

در ادامه رضوانی، دبیر اجرایی کنفرانس تحقیقات بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این کنفرانس برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری است که در ماه اردیبهشت هفت جلسه با حضور 14 دانشگاه مطرح کشور برگزار شد.

وی افزود: انیستیتوی بازی‌سازی کشور اساسنامه تشکیل انجمن‌های علمی، دانشجویی بازی‌های رایانه‌ای را در حال شکل‌گیری هستند.

رضوانی اظهار کرد: تا کنون هفت کارگاه در کنفرانس قطعی شده است که می‌توان به محورهای فنی، هنری، طراحی و مقالات اشاره کرد.

گفتنی است؛ 15 شهریورماه آخرین مهلت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی، 20 شهریورماه آخرین مهلت اصل و چکیده مقالات پژوهشگران، 15 مهرماه زمان اعلام نتایج داوری مقالات، اول آبان ماه زمان آخرین مهلت ثبت نام نهایی و آخرین مهلت ارسال نهایی مقالات پژوهشگران و دوم آذرماه زمان برگزاری کنفرانس در دانشگاه علم و صنعت خواهد بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۰:۳۲
0
0
باید نظارت و کنترل دقیقی بر روی بازی‌ها صورت گیرد
captcha