جزء‌خوانی قرآن همراه با تفسیر در تانزانیا
کد خبر: 3604041
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

جزء‌خوانی قرآن همراه با تفسیر در تانزانیا

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا به مناسبت ماه رمضان جزء‌خوانی قرآن همراه با تفسیر برخی آیات را در این مرکز برگزار کرده است.

آماده//جزء‌خوانی قرآن همراه با تفسیر در تانزانیا
رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: مسلمانان تانزانیا از دیروز، ششم خردادماه، روزه‌دار شدند و برنامه‌های رایزنی به مناسبت ماه رمضان از شامگاه پنجم خردادماه با برگزاری مراسم ختم قرآن در سالن شهید انصاری این مرکز آغاز شده است.
در این مراسم که با حضور ایرانیان مقیم دارالسلام برگزار می‌شود، ابتدا دعای افتتاح قرائت و سپس شرکت‌کننده آیاتی را با نظارت یکی از اساتید قرآن، قرائت می‌کنند.
در پایان تفسیری کوتاه در مورد برخی از آیات قرائت‌شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین باقری، رایزن فرهنگی ارائه می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسین رضوی، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه تانزانیا ضمن بیان احکام روزه مواعظی خواهد داشت.
همچنین برنامه‌های متنوعی به مناسبت رمضان در مساجد شیعیان در تانزانیا برگزار می‌شود، مسجد الغدیر برنامه‌های ویژه‌ای را برای شیعیان بومی تدارک دیده است و مسجد جامع شیعیان خوجه اثنی‌عشری دارالسلام نیز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله قرائت ادعیه ماه رمضان و سخنرانی به زبان‌های انگلیسی و اردو برگزار می‌کند.
بنابر این گزارش، در مساجد اهل سنت نیز نماز تروایح برگزار می‌شود و مسلمانان فعال در مراسم‌های مختلف شرکت می‌کنند.
طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، رایزن فرهنگی و سفیر جمهوری اسلامی ایران هر هفته در ماه رمضان در نماز جمعه یکی از گروه‌ها و فرق اهل سنت شرکت می کنند
برنامه‌ها و مسابقات قرآنی زیادی نیز در هزار مسجد «دارالسلام» تانزانیا برگزار می‌شود که رایزنی فرهنگی ایران نیز در حد امکانات خود در این برنامه‌ها شرکت داشته و به برگزارکنندگان کمک می‌کند.
قرار است یک گروه تواشیح و یکی از قاریان کشورمان نیز به تانزانیا اعزام شوند که در دارالسلام و زنگبار برنامه‌‌های متعددی در مساجد و رسانه‌ها خواهند داشت.
captcha