برترین‌‌ آثار رضوی گیلان انتخاب شدند
کد خبر: 3604111
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

برترین‌‌ آثار رضوی گیلان انتخاب شدند

گروه اجتماعی: با پایان‌ کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه رضوی کانون استان گیلان، آثار برگزیده مرحله استانی این جشنواره برای داوری در مرحله نهایی به دبیرخانه مرکزی کارگروه‌ کودک و نوجوان رضوی به تهران ارسال شد.

به‌ گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، بیش از 320 اثر از سوی 460 کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و مدرسه‌های گیلان خلق و به دبیرخانه استانی ارسال‌ شد که پس از داوری توسط کارشناسان کانون 73 اثر برگزیده برای داوری در مرحله کشوری به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره‌ در تهران معرفی شد.

بنا‌براین‌ گزارش، 11 اثر دربخش کتاب‌سازی، 12 اثر در بخش کاردستی، 8 اثر در بخش نشریه‌نگاری، 22 اثر در بخش داستان کودک ونوجوان و هم‌چنین 7 اثر برگزیده بخش بزرگسال به مرحله‌ی دوم جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام راه‌یافت.

برهمین اساس داوران 2 اثر دربخش سرود، 9 اثر درزمینه شعر و هم‌چنین 2 اثر دربخش پویانمایی را از میان آثار رسیده انتخاب و به عنوان آثار برگزیده‌ی استانی به دبیر‌خانه‌ی مرکزی کارگروه کودک ونوجوان ارسال‌کردند.

گفتنی‌است، آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، هم‌زمان با دهه کرامت برگزار‌می‌شود وافزون‌برآن، برگزیدگان کانون گیلان طی آیینی در استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

شایان‌ذکر است ترویج فرهنگ رضوی، پرورش حس دینی و تعمیق باور‌های اسلامی کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره‌محسوب می شود.

captcha