مداهنه لطمه زدن و خیانت به مبانی است
کد خبر: 3604112
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام رفیعی:

مداهنه لطمه زدن و خیانت به مبانی است

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان این‌که مداهنه لطمه زدن و خیانت به مبانی است، تاکید کرد: اگر تقوا باشد آل‌سعود و آل‌خلیفه نباید حاکم بر مردم مسلمان باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، امروز هفتم خردادماه در ادامه بحث تفسیری خود در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) در مورد مداهنه و مدارا گفت: مداهنه لطمه زدن و خیانت به مبانی است بنابراین کسی حق ندارد از کیسه خلیفه ببخشد و بگوید اگر موهای دختری بیرون هم بود اشکالی ندارد البته مدارا در این زمینه خوب است و باید با روش مناسب تذکر داده شود.
رفیعی با اشاره به آیه اول سوره مبارکه احزاب عنوان کرد: اولین پیام این آیه، تقواست و آیه پیامبر را خطاب قرار داده و امر به تقوا کرده است و تقوا نیز مدیریت ترک گناه و عامل بازدارنده است.
وی با بیان اینکه قرآن دو درجه از تقوا را بیان فرموده است اظهار کرد: مرتبه اول که مرتبه عالی تقواست و با تعبیر «حق تقاته» از آن نام برد و مرتبه دیگر این است که انسان هرقدر که می‌تواند باید رعایت تقوا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه براساس روایتی از پیامبر کسانی پیرو پیامبر هستند که تقوا داشته باشند و گفتن تنها به زبان کافی نیست به اقسام تقوا اشاره کرد و گفت: تقوای مالی از ابعاد مهم تقواست و فرد دارای این تقوا، ربا نمی‌خورد، اختلاس و دزدی هم نمی‌کند بنابراین این اختلاس‌ها و دزدی‌ها و حقوق‌های نجومی و ... نشانه بی تقوایی است.
رفیعی تقوای گفتاری را نوع دوم تقوا برشمرد و افزود: بردن آبرو و عرض مردم به خصوص در مسایل سیاسی نشانه بی تقوایی است؛ در مناظرات انتخابات نیز برخی مسایلی که رخ داد و حرف‌هایی که زده شد نشانه بی تقوایی بود و رهبری نیز از آن ابراز نارضایتی کردند.
وی تقوای خانوادگی را مدل دیگری از تقوا برشمرد و تصریح کرد: تقوای در قضاوت نوع دیگری از تقوا و بسیار مهم است زیرا عده‌ای فکر می‌کنند که به هر قیمتی باید طرفدار برای خود جمع کنند و به همین دلیل گاهی شاهدیم کسی اختلاس و قاچاق می‌کند ولی با او برخورد نمی‌شود و این نوع طرفدار جمع کردن ارزشی ندارد.
رفیعی تقوای سیاسی را نوع دیگری از تقوا دانست و تاکید کرد: قرآن فرموده باید از کسانی تبعیت کنیم که صلاحیت این کار را دارند بنابراین فارغ از غدیر و سقیفه و ... آیا انسان با تقوا حاضر است امیرالمومنین را رها کند و به دیگران بچسبد، یا امام حسین را رها کرده و به فردی شرابخوار رو آورد؟.
وی تاکید کرد: اگر تقوا باشد امروز نباید آل سعود و آل خلیفه بر کشورهای اسلامی حکومت کنند و کسی مانند شیخ عیسی قاسم در بند باشد.
رفیعی همچنین با بیان اینکه دشمن، دشمن است تصریح کرد: نباید تصور کنیم دشمن دلش به حال کشور ما می‌سوزد و اگر این آقا بیاید او را قبول دارد و آن آقا را قبول ندارد بلکه دشمن دوست دارد کشور و نظام و اسلام از بین برود. 
captcha