اجرای 70 برنامه فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی استان همدان در طول سال
کد خبر: 3604145
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

اجرای 70 برنامه فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی استان همدان در طول سال

فعالیت های قرآنی: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: در طول سال 70 برنامه فرهنگی توسط این مجموعه برگزار خواهد شد که از این میان می‌توان به برگزاری گفتمان‌های دینی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و گفتمان سازی‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین، داوود عباسی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در آیات و روایات متعددی، اهمیت ماه مبارک رمضان بیان شده است.

وی افزود: قرآن کریم در آیه شریفه «شَهرُ رَمَضانَ الَّذِی اُنزِلَ فیهِ القُرءانُ هُدًی لِلنّاسِ وبَیِّنتٍ مِّنَ الهُدی ...؛ رمضان ماهی است که در آن، قرآن نازل شده است، کتابى که مردم را راهبر، و متضمّن‏ دلایل آشکار هدایت، و میزان تشخیص حق از باطل است» (بقره/آیه 185) به خوبی فضلیت این ماه را بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسی اضافه کرد: در این ماه قرآن، کتاب دستور العمل سعادت و هدایت بشر بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و قرارگیری شب‌های قدر در این ماه حاکی از برکت و فضلیت والای این ماه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: خداوند متعال شیاطین را در ماه مبارک رمضان مقید به زنجیرهایی می‌کند که به انسان مسلط نشوند و یک حالت عرفانی در ارتباط با ذات اقدس تعالی در انسان ایجاد می‌شود، رمضان سراسر درس توحید و معرفت نفس است.

وی عنوان کرد: جزء خوانی قرآن کریم در اماکن مختلف سطح استان و توجه ویژه به امر تفسیر قرآن در محافل قرآنی و تأکید بر برخی ائمه جماعات مساجد استان جهت پرداختن به تفسیر سوره مبارکه ملک و واقعه جهت یادآوری انسان به معاد و خروج او از غفلت، از برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: اعزام حدود هزار و 500 مبلغ به سراسر استان و اجرای طرح سلامت اجتماعی در 10 نقطه از شهرستان ملایر و همدان از دیگر برنامه‌هایی است که تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان در حوزه کاری خود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هزار و 200 گفتمان دینی در مدارس استان انجام خواهد گرفت ابراز کرد: در طول سال 70 برنامه فرهنگی توسط این مجموعه برگزار خواهد شد که از این میان می‌توان به برگزاری گفتمان‌های دینی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و گفتمان سازی‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد.

وی اظهار کرد: همچنین آموزش تخصصی مبلغان، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع مباحث انحرافی، اجرای برنامه‌های قرآنی متنوع همچون برگزاری جلسات روخوانی و حفظ قرآن، کرسی‌های تلاوت و ...، آموزش مسئولین تشکل‌های دینی و مذهبی و حمایت از بیش از 60 شورای فرهنگی روستا و محله از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در طول سال است.

 

 

 

 

 

 

captcha