سند پیشگیری از طلاق در آذربایجان غربی تدوین می شود
کد خبر: 3604152
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری :

سند پیشگیری از طلاق در آذربایجان غربی تدوین می شود

گروه اجتماعی: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، سند پیشگیری از طلاق در آذربایجان غربی تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی ، هوشنگ عطاپور مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری امروز 7 خردادماه در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق که امروز در استانداری برگزار شد ، با اعلام این خبر گفت: تدوین این سند جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی و کارگروه  فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود : طلاق بعد از اعتیاد و حاشیه نشینی سومین آسیب اجتماعی اولویت دار استان به شمار می رود که تدوین و تصویب این سند در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی است .

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد : در این راستا تلاش می شود با جلب مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی ، اقدامات پژوهشی لازم انجام و با پایش مشخص و برنامه ریزی های لازم در راستای کاهش آمار طلاق در استان قدم هایی برداشته شود .

عطاپور با بیان اینکه برخی اقدامات برای کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص طلاق از سال گذشته آغاز شده و دستگاههای اجرایی به فراخور وظایف و مسئولیت های خود اقداماتی را انجام می دهند اما وجود ستادی برای جلوگیری از دوباره کاری، موازی کاری و هم پوشانی و اجرای اقدامات در یک مسیر نیاز و ضروری است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت طلاق مربوط به علل رفتاری است ، اظهار داشت: می توان با ارائه آموزشهای پیش و بعد از ازدواج ، و با مداخله و مشاوره و همچنین با برنامه هایی برای تحکیم بنیان خانواده برای کاهش آمار طلاق قدم هایی برداشت .

captcha