لزوم حمایت از راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن
کد خبر: 3604160
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

لزوم حمایت از راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: تعلیم و تعلم قرآن در قالب برپایی جلسات از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان یک ارزش اصیل فرهنگی در بین جوامع اسلامی رواج داشته و در این مسیر لزوم حمایت از راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، تعلیم و تعلم قرآن در قالب برپایی جلسات از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان یک ارزش اصیل فرهنگی در بین جوامع اسلامی رواج داشته است و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری«بحمدالله جمهوری اسلامی جایگاه شایسته خود را در نشر قرآن و ترویج قرآن به‌تدریج به‌دست آورده است و باید تلاوت، حفظ و فهم قرآن در ذهن ما تقویت شود».
دراین راستا علاوه بر دستگاه‌ها، نهادها، مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی جلسات قرآنی خودجوش نیز نقش به‌سزایی در آموزش قرآن‌کریم و تربیت استعدادهای قرآنی دارند.
حجت‌الاسلام محمدی، رئیس اداره امور قرآنی کرمانشاه با اشاره به لزوم حمایت از راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن گفت: به‌منظور تقویت محافل و جلسات همچنین لزوم بسط و گسترش جلسات و حلقه‌های قرآنی در مسیر رشد و توسعه آموزش‌ها به‌ویژه آموزش عمومی و همگانی قرآن‌کریم و ایجاد فضای انس با قرآن در تمامی محله‌ها و مناطق شهری و روستایی باید برنامه داشت.
وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های سازمان دارالقرآن الکریم حمایت از راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن کریم است، افزود: جلسات خانگی قرآن گامی در مسیر اعتلای فعالیت‌های قرآنی در محل است که با حضور قرآن‌آموزان محلی تشکیل می‌شود.
captcha