انتخاب نام مناسب برای فرزندان را ساده نپنداریم
کد خبر: 3604167
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
مدیر جامعه الزهراء(س):

انتخاب نام مناسب برای فرزندان را ساده نپنداریم

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر جامعه الزهراء(س) با بیان اینکه نباید مسئله نامگذاری روی فرزندان را ساده بگیریم بر لزوم انتخاب نام‌های مناسب و متناسب با شأن برای فرزندان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهراء(س) امروز، هفتم خرداد در اولین جلسه از سلسله جلسات منشور فاطمی بر مبنای سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این مرکز با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: در روایتی از امام سجاد(ع) بیان شده اگر بنده می‌دانست که ماه رمضان چه ارزشی دارد، دوست داشت همه سال ماه رمضان باشد از این رو امام که این اهمیت را می‌فهمد با رمضان به عنوان موجود زنده حرف می‌زند.
وی با اشاره به دعای امام در خصوص این ماه افزود: ماه مبارک رمضان در قیامت وجود دارد و شفاعت می‌کند از این رو امام به ماه رمضان به عنوان شهرالله سلام می‌فرستد و می‌فرماید سلام بر تو ماهی که در آن دل‌ها رقیق می‌شود زیرا براساس روایات یکی از عذاب های خداوند از بین رفتن رقت قلب است.
مدنی با اشاره به گناهان بی شماری که همه ما به آن مبتلا هستیم ادامه داد: برای درمان این دردهای بی درمان، باید به این ماه رجوع کنیم که لحظه لحظه آن ارزشمند است و عبادت محسوب و گناهان در آن محو می‌شود.
مدیر جامعه الزهراء(س) در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئله نامگذاری مسئله ساده‌ای در میان مردم است، عنوان کرد: البته در روایات از جمله حقوق فرزند بر گردن والدین همین مسئله نامگذاری است و فرموده اند که بچه‌ها را قبل از آن که متولد می‌شوند اسم بگذارید و حتی اگر جنسیت آن را نمی‌دانید دو نام برای آن بگذارید حتی برای بچه سقط شده هم اسم بگذارید زیرا پیشاهنگ شما در حرکت به سوی بهشت خواهد بود همان طور که فرزند حضرت زهرا(س) را نگذاشتند به دنیا بیاید ولی نامش را همه می دانیم.
مدنی با بیان اینکه والدین باید نام درست برای فرزند خود انتخاب کنند زیرا در قیامت و در ملا عام با این اسم صدا خواهند زد، عنوان کرد: اسم‌گذاری نیز چهار نوع است؛ اسم گذاری بی مناسبت یعنی هیچ رابطه‌ای میان مسمی و اسم نیست؛ گاهی نامگذاری به علت بیان کارکرد است؛ گاهی نیز از روی تیمن و تبرک صورت می‌گیرد و نوع چهارم نیز اسم‌هایی روی مکان ها و اشخاصی برای شیوه و روش و منش کار و حرکت در آن مسیر گذاشته می شود.
مدیر جامعه الزهراء(س) با اشاره به نامگذاری جامعه الزهراء(س) به نام حضرت فاطمه(س) بیان کرد: این نام انتخاب شده است که ما توجه به این حقیقت پیدا کنیم که ما با کارمند فلان اداره تفاوت داریم زیرا ما به این اسم تعلق و امید داریم و باید تلاش کنیم در سیره و منش و روش ایشان حرکت کنیم.
captcha