برنامه‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال وبختیاری در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3604209
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
رضایی:

برنامه‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال وبختیاری در ماه مبارک رمضان

گروه فرهنگی: معاونت سیمای جهان بین گفت: صدا و سیمای مرکز چهارمحال وبختیاری با تولید برنامه های در آستان آسمان، ماه عاشقی، مراسم جزءخوانی قرآن کریم، نجوای نیاز وسفره آسمانی، میهمان و همراه روزه داران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز چهارمحال وبختیاری معاونت سیمای جهان بین، فلسفه روزه داری و فیوضات ماه مبارک رمضان را با تهیه و تولید برنامه "در آستان آسمان" ارائه می نماید. در این برنامه با حضور کارشناس مذهبی به سؤالات مختلفی که برای مردم روزه دار پیش می آید با استفاده از روایات معتبر اسلامی پاسخ داده می شود. نیایش های صحیفه سجادیه، دعا و مناجات سحر، اذان و پخش نماز جماعت صبح از بخش های دیگر می باشد.
"ماه عاشقی" ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان از سیمای جهان بین است که به سراغ مشاغلی رفته است که در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت هستند و زحمات آنان به تصویر کشیده می شود. دعوت از کارشناسان تغذیه و صحبت در مورد رژیم های غذایی مناسب و سالم، حضور کارشناسان مذهبی، بر پایی سفره های افطار در دکور برنامه، پرداختن به روزه اولی ها و گزارش های مردمی از بخش های متنوع ویژه برنامه افطار است که هر شب ساعت ۱۹ از سیمای جهان بین پخش خواهد شد.
مراسم جزءخوانی قرآن کریم هم هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه استانی جهان بین و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به صورت زنده پخش خواهد شد.
رادیوی جهان بین هم با برنامه "نجوای نیاز" سحرهای ماه مبارک رمضان همراه روزه داران است. در این برنامه آداب و رسوم مردم استان در سحرهای ماه مبارک رمضان در این برنامه بررسی می شودکه به مدت ۹۰ دقیقه از صدای جهان بین پخش خواهد شد. ادعیه و تواشیح سحرگاهی و گزارش مردمی هم از دیگر بخش های" نجوای نیاز" می باشد.
معاونت صدای مرکز با هدف ایجاد لحظه های ناب و عرفانی برای هم استانی های روزه دار، برنامه "سفره آسمانی" را تهیه و تولید می کند. معرفی کتاب، حکایت، مبحث کارشناسی، گزارش مردمی، نمایش، ترانه و موسیقی و آداب و رسوم مردم استان در ماه مبارک رمضان از بخش های متنوع این ویژه برنامه افطار است که هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۹۰ دقیقه و به صورت زنده از رادیوی استان پخش می شود.

captcha