جوانان در ماه رمضان خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار دهند
کد خبر: 3604212
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
حجت‌الاسلام حسین‌پور:

جوانان در ماه رمضان خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار دهند

گروه فرهنگی: امام جمعه گهرو گفت: جوانان سعی کنند در این ماه خودشان را در مسیر نسیم‌های رحمت، معرفت و الهی شدن قرار دهند و اگر انسان بتواند از این ماه استفاده کافی را ببرد از هرگونه شقاوت و بدبختی به دور می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس حجت‌الاسلام سعید حسین‌پور با بیان آثار و برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری اظهار کرد: یکی از آثار و برکات معنوی که روزه برای انسان دارد آمرزش گناهان است، زیرا رمضان ماه بخشش و مغفرت الهی و دور شدن از شیاطین و گناهان است.
وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان شیاطین در قل و زنجیر هستند، اضافه کرد: همانطور که در این ماه شیاطین از ما فاصله می‌گیرند، انسان باید به فکر مسائل معنوی و الهی باشد و خواهش‌های نفسانی خود را کنترل کند.
امام جمعه گهرو سلامتی جسم و روان را از آثار و برکات روزه دانست و خاطرنشان کرد: با روزه‌داری بدن انسان در مقابل بسیاری از بیماری‌ها بیمه می‌شود و هم‌چنین انسان برای شکرگزاری در مقابل نعمت‌های خداوند از جمله سلامتی باید امر الهی را اطاعت کند و روزه بگیرد، معرفت و شناخت انسان در ماه مبارک رمضان نسبت به پروردگار عالم بیشتر می‌شود.
حسین‌پور با تشریح شرایط روزه‌دار و اعمالی که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همانطور که روزه‌دار از خوردن و آشامیدن چشم‌پوشی می‌کند باید کلیه اعضا و جوارح انسان نیز روزه‌دار باشد و با صدقه و انفاق با نیازمندان همدردی کند.
وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید هرگونه کینه و کدورت رفع شود، تصریح کرد: سعی شود در این ماه مبارک صله‌ارحام را بجا آورید و به دیدار اقوام دور و نزدیک بروید که این عمل آثار و برکات فراوانی دارد.
امام جمعه گهرو ادامه داد: از اعمال دیگری که در ماه مبارک رمضان به آن سفارش شده است و باید مورد توجه قرار بگیرد قرائت قرآن و ادعیه‌ای است که در این ماه پر خیر و برکت وارد شده است و هر کس به اندازه‌ای که توانایی دارد باید از آداب پر خیر و برکت این ماه استفاده کند.
حسین‌پور با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند نسیم‌های الهی در ماه مبارک رمضان می‌وزد، افزود: جوانان سعی کنند در این ماه خودشان را در مسیر نسیم‌های رحمت، معرفت و الهی شدن قرار دهند و اگر انسان بتواند از این ماه استفاده کافی را ببرد از هرگونه شقاوت و بدبختی به دور می‌ماند.
وی در پایان اضافه کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای است که نظر لطف و رحمت خداوند شامل حال بندگان می‌شود و باید از این فضای معنوی استفاده کافی را ببریم.
captcha