بررسی معنامحوری تلاوت قراء مشهور در «ترنم آیات»
کد خبر: 3604284
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

بررسی معنامحوری تلاوت قراء مشهور در «ترنم آیات»

گروه فعالیت‌های قرآنی: «ترنم آیات» عنوان برنامه‌ای از شبکه رادیویی قرآن است که هر روز به بررسی تلاوت قاریان مشهور مصری از یک یا چند آیه به لحاظ فنی و معنامحوری می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یکی از برنامه‌هایی که به صورت روزانه در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو قرآن روی آنتن می‌رود «ترنم آیات» نام دارد که در آن به بررسی قطعات برجسته از تلاوت قاریان مشهور مصری می‌پردازد.
بنا‌بر این گزارش روال این برنامه کارشناس‌محور بوده و پس از این‌که یک یا دو آیه از یک یا چند قاری مصری پخش شد این تلاوت مورد بررسی قرار می‌گیرد، در بخش اول حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پویا نکات تفسیری آیه را به بحث می‌گذارد و سپس احمد ابوالقاسمی به بررسی تلاوت به لحاظ فنی می‌پردازد تا مشخص شود چقدر تلاوت ارائه شده با ملاک‌های معنامحوری تطابق دارد همچنین کارشناس‌مجری این برنامه نیز علیرضا فتحی‌پور است.
این برنامه قبل از ماه رمضان در روزهای جمعه تقدیم علاقه‌مندان می‌شد اما در ماه رمضان هر روز پخش می‌شود و شیوه محتوایی برنامه نیز در حال حاضر مبتنی بر پخش آیات کلیدی از تعدادی از قاریان مشهور جهان اسلام است که البته در برخی از برنامه‌ها پس از بررسی نهایی شاهد تلاوت همان آیات توسط احمد ابوالقاسمی نیز خواهیم بود.
از ابتدای ماه رمضان تاکنون آیات انتهایی سوره حشر و آیه 116 سوره مائده مورد تحلیل قرار گرفته و این روند تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، همچنین این برنامه از حوالی ساعت 16 به مدت 20 دقیقه روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۰۹:۳۷
0
0
با بررسی معنای محوری تلاوت به ارتقاء فهم علاقمندان و قرآن آموزان منجرب می‌شود
captcha