اهداف و ویژگی‌های طرح قرآنی «سفیران نور»
کد خبر: 3604707
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
آقامحمدی تشریح کرد:

اهداف و ویژگی‌های طرح قرآنی «سفیران نور»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم اهداف و ویژگی‌های مهم و اصلی طرح قرآنی «سفیران نور» را تشریح کرد.

اهداف و ویژگی‌های طرح قرآنی «سفیران نور»

منصور آقامحمدی،‌ مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اهداف و برنامه‌های ویژه طرح «سفیران نور» با بیان اینکه در راستای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و نیز وضعیتی که از لحاظ هجمه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی وجود دارد، سازمان دارالقرآن الکریم با توجه به وظایف ذاتی خود در حوزه آموزش‌های عمومی و تخصصی اقداماتی را در سطح استان‌های مختلف انجام می‌دهد، اظهار کرد: بخشی از برنامه های سازمان مربوط به برنامه های تبلیغی و ترویجی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف به ویژه در استان‌های مرزی و محروم است.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه ما در مجموعه سازمان دارالقرآن الکریم به مناطق محروم یک نگاه ویژه است، افزود: این مناطق نسبت به مرکز کشور از لحاظ مادی و معنوی جزء مناطق کم‌برخوردار هستند و به ویژه در حوزه فرهنگی و قرآنی نیز دسترسی این مناطق نسبت به مرکز بسیار کمتر است.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه به همین دلیل سازمان دارالقرآن در این زمینه اهدافی را برای استان‌های کم‌برخوردار در نظر گرفت، تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی و اجرای طرح سفیران نور نیز همین بحث رسیدگی بیشتر به مناطق محروم در حوزه فرهنگی و قرآنی است.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر تأکید فراوانی بر برگزاری محافل قرآنی، کرسی‌های تلاوت و تلاوت‌های طولانی دارند به یک نوعی که مردم در این محافل برای گوش دادن به تلاوت‌های قرآنی حضور پیدا کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر که در دیدار با جامعه قرآنی و نیز شرکت کنندگان در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران داشتند، بر مسئله مفاهیم قرآن نیز تأکید ویژه داشتند که مجموعه سازمان دارالقرآن نیز در این راستا ترویج فرهنگ تلاوت و برگزاری کرسی‌های تلاوت و نیز فرهنگ تدبر در آیات قرآن را در طرح سفیران نور ملاحظه کرده است.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن در ادامه با بیان اینکه در مسابقات قرآنی که برگزار می‌شود تنها یک نفر ممکن است به قله برتری و دریافت رتبه دست پیدا کرده و نفرات معدودی هستند که ممکن است بتوانند به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کنند، تصریح کرد: در سطح کشور و استان‌های مختلف قاریان خوش‌خوان فراوانی هستند که باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم که یکی از اهداف طرح سفیران نور نیز درواقع همین امر است که بتوانیم از ظرفیت فراوانی که در حوزه قرآنی کشور به ویژه در زمینه قرائت و حفظ قرآن وجود دارد، در نقاط مختلف کشور و استان‌های کم‌برخوردار و محروم استفاده کنیم تا این قاریان و حافظان خوب کشور بتوانند برنامه های خود را در نقاط مختلف کشور اجرا کنند که این امر موجبات آشنایی مردم در تمامی کشور با این عزیزان را فراهم خواهد کرد.

آقامحمدی با بیان اینکه یکی از اهداف دیگر طرح سفیران نور، حمایت از این عزیزان قاری و حافظ کشور است، افزود: البته بسیاری از این قراء و حفاظی که در طرح سفیران نور در خدمت ایشان خواهیم بود، خود به صورت داوطلبانه و با درخواست خود در این طرح حضور دارند که امیدواریم طرح سفیران نور که قرار است در سطح 14 استان کم‌برخوردار طی ماه مبارک رمضان اجرایی شود، زمینه‌ای برای تداوم این‌گونه طرح‌های قرآنی در کشور باشد.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه طی اجرای این طرح قرآنی، تلفیقی از قرائت قرآن همراه با ارائه مفاهیم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در طرح سفیران نور، تیم‌های مختلف قرآنی شامل قاری، حافظ و یک مجری توانمند قرآنی به استان‌های کشور اعزام می‌شوند، حضور مجری قرآنی در این برنامه‌ها در بحث انتقال مفاهیم قرآنی بسیار مهم و اثرگذار است و می‌تواند کمک فراوانی در زمینه آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف اجرای طرح سفیران نور، تعامل با دیگر دستگاه‌های قرآنی بوده است، افزود: درواقع با اجرای این طرح قرآنی، دستگاه‌ها و نهادهایی مانند رادیو قرآنی، شبکه قرآن، شورای عالی قرآن و ... در جریان اجرای طرح حضور دارند و هر کدام نقش خود را در این زمینه ایفا می‌کنند.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای طرح سفیران نور از وجود قاریان و حفاظ مختلف قرآن در استان‌های غیر بومی خود استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: این امر موجبات آشنایی مردم دیگر استان‌های مختلف کشور با قاریان و حافظان مختلف قرآن کشور خواهد شد و زمینه نشر بیشتر و بهتر معارف قرآنی و انوار کلام وحی در استان‌های مختلف مد نظر فراهم خواهد شد.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه نکته مهم دیگری که در این طرح قرآنی وجود دارد، استفاده از حفاظ قرآن کریم در محافل قرآنی است، گفت:‌ تاکنون در برنامه‌های مختلف قرآنی که در سطح کشور برگزار شده است، از وجود حفاظ خوب و توانمند خیلی کم استفاده شده است که در طرح قرآنی سفیران نور استفاده از ظرفیت حفاظ قرآن در سطح کشور نیز در دستور کار مجریان طرح قرار دارد.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن در ادامه با بیان اینکه با اجرای طرح سفیران نور تعامل خیلی خوبی در بین نهادهای مختلف قرآنی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این چنین طرح‌‌های قرآنی، نهادهای مختلف قرآنی می‌توانند در کنار هم طرح‌های بسیار خوب و بزرگ قرآنی را در سطح کشور اجرا کنند که این امر اثربخشی بسیار بیشتر در سطح جامعه خواهد داشت.

وی در پایان در رابطه با تداوم طرح سفیران نور نیز با بیان اینکه باید در این زمینه بازخوردهایی که از اجرای طرح می‌شود را در نظر گرفت، تصریح کرد: بنده به شخصه اعتقاد دارم این طرح اگر در طول سال اجرا شود، بالاخره جای خود را باز خواهد کرد و تأثیرگذاری خود را خواهد داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۹:۵۲
0
0
برگزاری از این دست طرح‌ها افزایش یابد
captcha