راه‌اندازی نخستین مرکز آموزشی توانبخشی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کرمان
کد خبر: 3604797
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

راه‌اندازی نخستین مرکز آموزشی توانبخشی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کرمان

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نخستین مرکز آموزشی توانبخشی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم امروز سه‌شنبه، 9 خرداد در کرمان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد محسن‌بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح این مرکز آموزشی گفت: در این مرکز خدمات جامع توانبخشی از جمله گفتاردرمانی، کار درمانی، بازی درمانی و آموزش والدین ارائه می‌شود.
وی نداشتن شیوه ارتباطی مشخص، ارتباط‌های غیر کلامی نابهنجار و اختلال در توجه را از مهمترین ویژگی‌های دانش‌آموزان اوتیسم برشمرد و افزود: با توجه به خصوصیات ویژه این دانش‌آموزان روند آموزش آنها سخت است، اما همکاران ما در این مرکز با صبوری، سعه صدر، ایثارگری و از خود گذشتگی خدمات آموزشی وتوانبخشی راارائه می‌دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با عنوان اینکه تشخیص زود هنگام این بیماری می‌تواند در پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمان آن مؤثر باشد بر اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی لازم درباره این بیماری در جامعه تأکید کرد.
محسن‌بیگی بر آموزش مهارت های اجتماعی و زندگی و ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به موقع به دانش اموزان اوتیسم در راستای حضور مستقل و فعال در اجتماع تاکیدکرد.
وی با تقدیر از خانواده شادروان حاج حسن رستمی زاده که زمین این مرکز را اهدا کرده بودند گفت: کارخیر برای همیشه جاودان و ماندگار است، اما انجام کار خیر برای افراد نیازمند اجر و ثواب معنوی بیشتری در پی دارد.
یادآور می‌شود، کلنگ احداث مرکز آموزشی - توانبخشی دانش آموزان اوتیسم کرمان نیز در زمینی به مساحت بیش از 600 متر مربع اهدایی توسط خانواده شادروان حاج حسین رستمی زاده به زمین زده شد.
منبع: آموزش و پرورش استان کرمان 
captcha