دولت آماده همکاری کامل با بخش خصوصی در حوزه فرهنگ است
کد خبر: 3605267
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

دولت آماده همکاری کامل با بخش خصوصی در حوزه فرهنگ است

گروه فرهنگی: معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، با بیان اینکه امسال اعتبارات مناسبی به حوزه فرهنگ اختصاص می‌باید، از آمادگی دولت جهت همکاری کامل با بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

محمدحسین علی نیا، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: امسال در حوزه فرهنگی به ویژه در حوزه عمران کتابخانه و مراکز هنری، اعتبارات مناسبی تخصیص می یابد.
وی با اشاره به اینکه در باید بخش هزینه های جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، اعتبارات مناسبی اختصاص یابد تا برنامه های فرهنگی به صورت فراگیر اجرا شود، ادامه داد: در بخش عمرانی هنوز بودجه 96 ابلاغ نشده است و منتظر ابلاغ بودجه هستیم.
علی نیا اضافه کرد: در همین راستا مسئولین مربوطه در شهرستان ها کمیته های تخصصی را تشکیل دهند، تا ابلاغ اعتبارات ملی به استان ها صورت گیرد.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امسال شاهد رشد حدود 15 درصد اعتبارات در حوزه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه هستیم، خاطرنشان کرد: با رشد اعتبارات عمرانی، امید است اجرای پروژه ها از گذشته با سرعت بیشتری ادامه یابد و به اتمام برسد.
علی نیا یادآور شد: دهیاری ها در بخش فرهنگی بیشتر مشارکت کنند و اعتبارات مورد نیاز خود به ویژه در حوزه کتاب خوانی و قرآن کریم را به استانداری اعلام کنند.
وی در ادامه سخنان خود، قرآن را کتاب آسمانی مسلمان ها دانست و یادآور شد: قطعا اگر از این کتاب به عنوان کتاب دستورالعمل استفاده شود، سعادت و رشد جامعه را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به آیه دوم سوره بقره، «ذَالِكَ الْكِتَبُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ» گفت: در این سوره خداوند می فرماید، قرآن کتاب هدایت است و انسان را به سمت کمال هدایت کرده و در این کتاب آسمانی دستورالعمل نحوه زندگی و رفتارهای انسان از نظر فردی و اجتماعی بیان شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه اگر دستورات قرآنی را به کار بندیم و آموزه های دینی سرلوحه زندگی هایمان شود، به سعادت خواهیم رسید، افزود: بنا به حدیث پیامبر گرامی اسلام، دستورات قرآنی و سبک زندگی اهل بیت(ع) دستاویز هدایت انسان باشد و کتاب الله و خاندان عترت پیامبر اسلام راه دستیابی سعادت بشر را هموار می نمایند.
علی نیا اضافه کرد: مسلمانان و شیعیان دو مبداء نور برای راهنمایی در اختیار دارند و لازم است این فرهنگ غنی توسط نهادهایی از جمله اداره کل آموزش پرورش که طیف وسیعی از جوانان را در بر می گیرد و دستگاه های فرهنگی، در جامعه تبیین شود.
وی با بیان اینکه به لحاظ گفتاری و تبلیغی مواهب قرآنی به جوانان بازگو شود، اظهار کرد: در جنبه عملی باید به زبان ساده مسئله خواندن قرآن ترویج یابد چرا که نگاه کردن به آیات قرآنی نیز اثر گذار بوده و ثواب دارد.
وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم  70 بطن دارد و خوانی گسترده است که هر شخص به اندازه توانایی و فهم خود از آن می تواند بهره مند شود، افزود: هر کس بیشتر در این آیات الهی تدبر نماید، بیشتر بهره می برد.
علی نیا به آیه 24 سوره محمد اشاره کرد و ادامه داد: در این آیه مبارکه خداوند می فرماید «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» یعنی آيا به آيات قرآن نمی ‏انديشند يا [مگر] بر دل هايشان قفل هايى نهاده شده است؟ بنابراین اگر قلوب ما قفل نباشد با تدبر در قرآن بهره کافی را برده و برای هدایت خود در مسیر الهی از آن استفاده می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مدعیان تعالیم قرآنی در عصر حاضر باید اخلاق و برخوردشان به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شود چرا که این فرد نمادی از اطاعت از قرآن هستند و برای نمونه زندگی علمایی نظیر آیت الله جوادی آملی که اخلاق دینی دارند، برای جوانان تبیین شود.
وی یادآور شد: به قول امام صادق(ع) هر جوانی که قرآن بخواند گوشت و استخوانش با آیات الهی عجین شده و مسیر زندگی خود را بر اساس تعالیم قرآنی طی می کند.
این مسئول خطاب به اداراتی نظیر آموزش و پرورش که طیف وسیعی از جوانان را به عنوان مخاطب آموزش می دهند، اظهار کرد: علاوه بر ساعات آموزش درس، باید مباحث قرآنی، که جاذبه دارند در قالب صوت خوش، ترتیل و با معنای آیات آموزش داده شود تا جوانان به صورت عمیق در این آیات الهی تفکر و تدبر نمایند.
captcha