بهره‌مندی از اساتید مجرب؛ از نقاط مثبت دوره تربیت دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3605342
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

بهره‌مندی از اساتید مجرب؛ از نقاط مثبت دوره تربیت دانشجومعلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: عدنان سلطانی‌نسب یکی از شرکت‌کنندگان دوره تربیت دانشجومعلم قرآن بهره‌مندی از اساتید خوب و مجرب را از نقاط مثبت این دوره‌ها دانست و اظهار کرد: بنای این کار بر این بود که روش تدریس به دانشجویان آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) عدنان سلطانی‌نسب، دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز است که در سال 94 در دوره تربیت دانشجومعلم قرآن که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد شرکت و گواهی دوره را اخذ کرده است.
وی در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه تحلیل از دوره تهران و قم پرداخت و بیان کرد: در ابتدا از ما آزمون ورودی گرفته شد و از بین افراد زیادی که اعلام آمادگی کرده بودند نهایتاً 25 دانشجو طی این آزمون شفاهی برگزیده شدند.
سلطانی‌نسب بیان کرد: دوره‌ای که در تهران برگزار شد علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت از نقاط مثبت خوبی برخوردار بود و با وجود فشردگی از اساتید بسیار خوب استفاده شد و بنای آنها نیز بر این بود که روش تدریس به دانشجویان آموزش داده شود چراکه اکثر شرکت‌کنندگان با قواعد روخوانی و روانخوانی و ... آشنایی داشتند.
این حافظ کل قرآن در مورد مدرک دوره تصریح کرد: این مدرک که یک برگه A4 معمولی است برای ما هیچ کارایی نداشته و تقریباً مورد استفاده قرار نگرفته است، البته از جهاد دانشگاهی با بنده تماس‌هایی می‌گرفتند و پیگیر بودند که آیا توانسته‌ایم از این مدرک استفاده کنیم یا خیر.
وی در ادامه افزود: البته قبل از این که این دوره تربیت دانشجومعلم قرآن را بگذارم کلاس قرآن داشتم و همان را ادامه می‌دادم ولی بعد از اخذ مدرک و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت با یک مؤسسه هماهنگ شد و موفق شدم در آنجا برای حدود 20 نفر که از قشرها و مقاطع مختلف تحصیلی هستند کلاس آموزش قرآن دایر کنم.
سلطانی‌نسب در مورد معایب این دوره تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مستقر در دانشگاه هیچ گونه پیگیری را برای پیشبرد کار ما در دستور کار قرار نداد و این کار نیز بدون سازمان‌دهی صحیح پیش‌رفت، برای نمونه به ما می‌گویند خودتان اقدام به تشکیل کلاس کنید در حالی که دانشجو فرصت این فعالیت‌ها را ندارد و باید کلاس آموزشی را برای وی آماده کنند.
وی در ادامه افزود: برگزاری این دوره‌ها باید ادامه داشته باشد چرا که قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود اما موفقیت آن در صورتی است که در استان‌ها دانشجویان از حمایت بیشتری بهره‌مند شوند و در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد.
captcha