استقبال از قرآن تک‌برگی هدیه رهبری در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3605462
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

استقبال از قرآن تک‌برگی هدیه رهبری در نمایشگاه قرآن

گروه ادب: مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی از استقبال مخاطبان از قرآن تک‌برگی هدیه رهبری به آستان قدس رضوی در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن خبر داد.

محمدرضا ساقی، مسئول موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره قرآن تک‌برگی به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآن گفت: این اثر نفیس که «قرآن در یک نگاه» نام دارد توسط سیدنجم‌الدین علامه، هنرمند اصفهانی به خط نستعلیق کتابت شده و در سال 1389 به مقام معظم رهبری هدیه شده است که معظم له نیز آن را به موزه قرآن آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.
وی افزود: این اثر بر روی یک برگ پارچه کتان به ابعاد 190×125 سانتی‌متر، در 274 سطر با فاصله خطوط 6 میلی‌متر نوشته شده و شش زمان برای آن صرف شده است. این کتابت بدون اعراب و نقطه‌گذاری بوده و از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود.
ساقی ادامه داد: این اثر که در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن در غرفه آستان قدس رضوی به نمایش درآمده به صورت چاپی است و نسخه اصلی آن در موزه قرآن آستان قدس قرار دارد و مورد استقبال مخاطبان در نمایشگاه قرآن قرار گرفته است.
یادآور می شود، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری شامل مجموعه‌‌ای از آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، تابلو فرش، معرق چوب و صدف، قلم‌زنی، مدال‏ و سکه و ... است که توسط سران سایر کشورها، شخصیت‏‌های برجسته داخلی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان، به رهبر انقلاب اهدا شده است و معظم‌له نیز آنها را در فاصله سال‏‌های 1373 تا 1395 به آستان قدس رضوی اهدا کرده‏‌اند.
captcha