دانشجومعلمان قرآن؛ آماده حضور در مراکز دانشگاهی
کد خبر: 3605607
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
محمود سواری بیان کرد:

دانشجومعلمان قرآن؛ آماده حضور در مراکز دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمود سواری یکی از دانشجومعلمان قرآن با اشاره به اینکه آمادگی فعالیت در مراکز دانشگاهی را دارد، گفت: اما استقبالی از سوی این مراکز صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین دوره تربیت دانشجومعلم قرآن در سال 94 در استان‌های تهران و قم برگزار شد، یکی از حاضران این دوره محمود سواری از استان خوزستان، شهرستان اهواز بود که توانست مدرک پایان‌دوره را دریافت کند.
محمود سواری که کارشناسی الهیات در گرایش فقه و مبانی حقوق از دانشگاه شهید چمران اهواز دارد در مورد دوره دانشجومعلم قرآن در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: این دوره به خوبی برگزار شد هر چند که نواقصی نیز داشت، مثلا در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل شد، اما در کل از اساتید خوبی مانند استاد محمد خواجوی استفاده شد که از ایشان بهره‌های زیادی بردیم.
 وی در ادامه افزود: بعد از برگزاری دوره اول یک وقفه‌ای افتاد و مجددا دوره آغاز به کار کرد و در سال 95 نیز دانشجویان آمدند و مطالبی که فراگرفته بودند، پیاده کردند، اما در عین حال با برخی از کسانی که سطحشان قابل قبول بود نیز تماس گرفته نشد که این مسأله مورد انتقاد است.
سواری در مورد دوره مشهد بیان کرد: یکی از انتقاداتی که می‌توان به مسئولان برگزاری دوره وارد کرد این است که دوره آخر را در مشهد برگزار کردند و اگر در مرکز کشور یعنی تهران و یا قم برپا می‌شد برای ما بهتر بود، البته مشهد نیز محاسنی دارد، اما برای ما که راهمان دور است سختی‌های زیادی را در پی دارد. علاوه بر این در دوره آخر کلاس‌های ما را در لابی هتل برگزار کردند که این مسأله نیز زیبنده نبود.
وی در مورد مدرک ارائه شده در پایان دوره تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به ما نگفت که این مدرک در چه ارگان‌هایی اعتبار دارد و ما را هم به هیچ نهادی معرفی نکرد و به همین دلیل روی شناختی که نسبت به بنده وجود داشت در مساجد و ... کلاس‌های قرآن برگزار کردم، در واقع کلاس‌هایی که در حال حاضر دارم، ارتباطی با این مدرک ندارد و داشتن یا نداشتن مدرک در آن تأثیری نداشته است.
وی در ادامه افزود: یک بار به ما گفتند که به دانشگاه خودتان مراجعه کنید، اما آنها هم از ما استقبال به عمل نیاوردند و گفتند که نیازی به استاد قرآن ندارند، لذا پیگیری نکردن امورات دانشجومعلمان قرآن یکی از معضلات بزرگ است.
captcha