مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، ترتیل باشد
کد خبر: 3606237
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
گزارش جلسه قرآن محمد بنیادی/

مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، ترتیل باشد

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض با حضور حجت‌الاسلام موسوی، امام جماعت مسجد النبی(ص) و قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی، شب گذشته دوازده خرداد ماه از ساعت 22:30 الی 24 در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض با حضور حجت‌الاسلام موسوی، امام جماعت مسجدالنبی(ص) و قرآن آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، ترتیل باشد+صوت وعکس

در این جلسه قرآن که هرشب در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، یک جزءقرآن کریم توسط محمد بنیادی و اعضای جلسه تلاوت می‌شود و در خلال تلاوت‌ها، بنیادی برخی نکات تجویدی و تفسیری آیات تلاوت شده را به قاریان متذکر می‌شود.

از جمله نکاتی که بنیادی به آن اشاره کرد، تناسب لحن تلاوت با معنای آیات بود که در این باره گفت: معنا باید سوار بر لحن باشد، با فراگیری و یادگرفتن برخی قواعد عربی همچون استفهام، استنکار، مستثنی، استثناء، حرف ربط، حرف استفهام و... میسر می‌شود.

مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، ترتیل باشد+صوت وعکس

این پیشکسوت قرآن با رسیدن به آیه «وَإِن يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِن يَمْسَسْكَ بِخَيْرٍ فَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» گفت: اگر خداوند زیانی به کسی بخواهد برساند، هیچ کس جز او نمی‌تواند آن را برطرف سازد! و اگر خیری به کسی رساند، او بر همه چیز تواناست؛ انسان وقتی به این آیات می‎‌رسد جانش آرام می‌شود و می‌فهمد که باید در طول زندگی دنیا بر خدا توکل کند.

مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، ترتیل باشد+صوت وعکس

محمدبنیادی در ادامه به اهمیت ترتیل قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مبنای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، باید ترتیل باشد. ترتیل یعنی تحکیم و تثبیت قرائت. قاریان بزرگ باید در ماه مبارک رمضان ترتیل بخوانند و در 30 شب تا استحکام تلاوتشان در 30 شب تقویت شود. سپس برای ترویج و نشر قرآن، قرائت را در طول سال انجام دهند.

در ادامه تلاوت صفحه اول جزءهفتم قرآن کریم با صوت محمد بنیادی ارائه می‌شود.

کد

مطالب مرتبط
captcha