آغاز پذیرش دوره تربیت مدرس نماز در فارس
کد خبر: 3606797
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
ذوالانوار به ایكنا خبر داد:

آغاز پذیرش دوره تربیت مدرس نماز در فارس

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز فارس از آغاز پذیرش دوره تربیت مدرس نماز برای سال تحصیلی 97-96 در این استان خبر داد.

سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از آغاز پذیرش دوره تربیت مدرس نماز برای سال تحصیلی 97-96 در این استان خبر داد و گفت: مركز تخصصی نماز، به منظور ترویج و توسعه نماز هشتمین دوره یكساله تربیت مدرس معارف نماز را برگزار می‌كند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها افزود: تربیت مدرس و مبلغ معارف نماز، تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های كاربردی انتقال مفاهیم نماز، نهادینه كردن امر اقامه نماز در جامعه با تبلیغ و تدریس توسط اساتید و مبلغین فارغ‌التحصیل دوره از جمله اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

ذوالانوار، مخاطبان این دوره را برادران طلبه كه پایه دهم(كتبی) را به اتمام رساندند و به درس خارج حوزه علمیه قم اشتغال داشته باشند و یا فارغ التحصیل یكی از مراكز تخصصی حوزه علمیه قم و یا سایر موسسات حوزوی باشند، دانست و افزود:موضوعات و سر فصل‌های این دوره شامل آیات نماز، بررسی روایات نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار نماز، نماز و خانواده، نماز در ادیان و فرق انحرافی، راه‌های تكمیل نماز، شبهه‌شناسی نماز،‌ كارورزی، علل ترك نماز و درمان آن، اصول مشاوره و پاسخ‌گویی، احكام و شیوه بیان آن، آثار نماز و عواقب سستی و ترك آن، مسجد و مدیریت فرهنگی، فقه التربیه( مباحث تربیتی نماز از منظر فقه) و آداب الصلاه امام خمینی(ره) هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز فارس همچنین به شرایط پذیرش این دوره‌ها نیز اشاره كرد و گفت: اتمام پایه دهم و اشتغال به درس خارج یا فارغ التحصیل یكی از مراكز تخصصی حوزه علمیه قم، حداكثر سن 35 سال و قبولی در مصاحبه اعلام كرد.

وی یادآور شد كه گزینش و مصاحبه بر اساس توانایی داوطلبان نسبت به آشنایی با معارف نماز، تبلیغ و كلاس‌داری (ارائه بحث 5 دقیقه‌ای در حین مصاحبه برای سنجش توان داوطلب در كلاس‌داری)، آشنایی با معارف قرآن (روخوانی، ترجمه و مفاهیم، ادبیات عرب) و سایر موارد از قبیل حفظ قرآن و نویسندگی و غیره ارزیابی می‌شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس امتیازات این دوره را شامل اعطای گواهی نامه پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، استفاده از فارغ‌التحصیلان در امر تبلیغ و تدریس در سراسر كشور و پرداخت كمك هزینه تحصیلی مناسب و اهدای كتاب اعلام كرد.

ذوالانوار با بیان اینكه كلاس‌های این دوره از اواسط شهریورماه 96 آغاز شده و زمان برپایی آن‌ها از ساعت 15:30 تا 19:30 شنبه تا چهارشنبه اعلام شده‌اند، گفت: علاقه‌مندان  جهت ثبت‌نام می‌توانند تا پايان ماه مبارك رمضان به سایت ستاد اقامه نماز فارس به نشانی www.farsnamaz.ir و یا كانال تلگرامی خیرالعمل به نشانی @farsnamaz مراجعه كنند.

captcha