اعلام فراخوان دومین جشنواره «فیلم سلامت» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3607017
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
شیروانی خبر داد:

اعلام فراخوان دومین جشنواره «فیلم سلامت» در چهارمحال و بختیاری

گروه هنر: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان دومین جشنواره «فیلم سلامت» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره باهدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «زندگی سالم، بانشاط و امید» منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از شبستان حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جشنواره ملی  «فیلم سلامت»، با هدف جمع آوری ایده های بزرگ و دعوتی از سینماگران و هنرمندان متعهدی که سالم زیستن آدمی، دغدغه آن ها است برگزار می شود.
 
وی افزود: دومین جشنواره «فیلم سلامت» از اول تا پنجم شهریور سال جاری در چهار بخش فیلم های سینمایی،مستند، برنامه های تلویزیونی و بخش دانشجویی برگزار می شود.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، رویداد فرهنگی هنری، آشنایی مخاطبین و آحاد جامعه نسبت به اهمیت سلامت فردی، جامعه و محیط پیرامون، توجه دادن هنرمندان و سینماگران ایرانی در جهت ضرورت تولید آثار متناسب و مرتبط با موضوع سلامت، تقدیر از فعالان و سازندگان آثار تصویری مرتبط با حوزه سلامت و ترغیب سمن ها (سازمان های مردم نهاد) های و سازمان های بخش خصوصی و دولتی حوزه سلامت با استفاده از توان سینما برای فرهنگ سازی عمومی را از جمله اهداف برپایی جشنواره سلامت عنوان کرد.
 
شیروانی مدت زمان آثار بخش سینمایی را بیش از ۷۰ دقیقه، بخش مستند از ۱۵ تا ۶۰ دقیقه، بخش دانشجویی سه تا ۳۰ دقیقه و بخش برنامه های تلویزیونی را تا سقف ۹۰ دقیقه اعلام کرد.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تمامی آثار مرتبط با تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی (نظیر پیشگیری و درمان انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر و بیماری های خاص، ترویج تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از دخانیات، دوری از مواد مخدر و محرک، دوری از الکل، زندگی عاری از خشونت و آسیب ها به ویژه حوادث ترافیکی، سلامت روان، مهارت های زندگی و خود مراقبتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارو، نقش مردم و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، طرح تحول سلامت، سلامت و ایمنی غذا، سلامت و ایمنی محیط زیست، پیوند اعضاء، اهداء خون، ایدز) می توانند در دومین جشنواره فیلم سلامت شرکت کنند.
 
وی آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار را ۲۰ تیر سال جاری عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی درباره اسامی آثار پذیرفته شده ۲۰ مرداد سال جاری، افتتاحیه جشنواره 1 شهریور و اختتامیه آن ۵ شهریور سال جاری برگزار می شود.

captcha