برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در رشت
کد خبر: 3607021
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در رشت

گروه اجتماعی: حسنی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد و اظهار کرد: این محفل معنوی 19 خرداد همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

علیرضا حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در پیادهراه فرهنگی رشت خبر داد و اظهار کرد: این محفل معنوی 19 خرداد همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

وی از حضور قاری مصری استاد علی محمود الشمیس و قاری بینالمللی قرآن حاج محمدرضا وفا خبر داد و افزود: مراسم مولودی خوانی با نوای حاج مسعود عارفی و اهدای هدایا از دیگر برنامه های این مراسم می باشد.

حسنی همچنین از برگزاری مراسم شبیهخوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در پیادهراه فرهنگی رشت خبر داد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم شبیهخوانی «تعزیه» در پیادهراه فرهنگی رشت با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و حوزه هنری استان گیلان برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت اضافه کرد: اجرای آیین معنوی شبیهخوانی با موضوع های مختلف توسط گروه مسلم بن عقیل گیلان و امامزاده ابراهیم گیلان از 7 خرداد آغاز شده و تا 18 خرداد ادامه دارد.

وی هدف از اجرای مراسم شبیهخوانی را آشنایی شهروندان با روایات مذهبی و ارائه متن تاریخی آن روایت ها مطابق با منابع دقیق و معتبر دانست.

captcha