کلام قرآن گفتمان بین مردم باشد
کد خبر: 3607236
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
حجت‌الاسلام عزیزان:

کلام قرآن گفتمان بین مردم باشد

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول غرفه تدبر در قرآن و سیره مشهد در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: تمام مسلمانان و پیروان قرآن باید در جهت ارتقای فرهنگ قرآنی همت داشته باشند و کاری کنند که جامعه به سمتی برود که حرف‌ها و آموزه‌های قرآن به عنوان سخنی برای عموم مردم استفاده شود و سخنانی که در قرآن گفته می‌شود باید به نوعی به گفتمان بین مردم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عزیزان، مسئول غرفه تدبر در قرآن و سیره مشهد در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اشاره به معرفی آثار و دستاوردهای قرآنی در نمایشگاه قرآن، آشنایی با محصولات جدید را هدف از حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه قسمتی به نام مؤسسات و قسمتی دیگر با عنوان انتشارات حضور دارند که در قسمت مؤسسات، مؤسسه‌های مختلف قرآنی و افرادی که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند به معرفی آثار و دستاوردهای خود می‌پردازند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن فرصتی است تا مردم به‌صورت مستقیم با دستاوردهای قرآنی آشنا شوند و به صورت چهره به چهره با غرفه‌داران در تعامل باشند، افزود: در بخش انتشارات، بازدیدکنندگان می‌توانند آثار و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.
مسئول غرفه تدبر در قرآن و سیره مشهد گفت: به لطف خداوند متعال جامعه ایران یک جامعه قرآنی است؛ قرآن کتاب هدایت است و مربوط به قشر خاصی نیست؛ لازم است انسان‌ها آموزه‌های قرآن را فرا گیرند و به‌واسطه آن راه رستگاری را برای خود برگزینند که در این میان برپایی نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه قرآن که ارائه‌کننده آثار و محصولات قرآنی است خالی از اثر نیست.
وی در ادامه گفت: باید به قرآن و آموزه‌های آن توجه زیادی شود و سعی کرد از هر وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف قرآنی استفاده کنیم که در راستای این هدف کارهای زیادی انجام شده است؛ به‌طور مثال در یکی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه تقویمی درست کرده‌اند و در این تقویم در هر روز یک صفحه از قرآن قرار داده شده است و این باعث می‌شود که در هر روز یک صفحه از قرآن به‌صورت مشترک تلاوت شود.
مسئول غرفه تدبر در قرآن و سیره مشهد درباره نقش جامعه قرآنی در بهتر برپا شدن نمایشگاه، بیان کرد: نهادهای دولتی در ارتقای فرهنگ قرآنی نقش بسیار زیادی دارند چراکه اصل کار مربوط به همین نهادهای قرآنی است و کاری که نهادها به‌صورت کلی می‌توانند انجام دهند خیلی متفاوت است با کاری که به‌صورت فردی انجام ‌گیرد و در این میان نیز نقش مؤثر مسئولان را نباید نادیده بگیریم.
حجت‌الاسلام عزیزان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و در این ماه قرائت و تدبر در قرآن بیشترین ثمره را به انسان می‌دهد و انسان را به خدا نزدیک می‌کند.
وی درباره محصولات غرفه تدبر در قرآن و سیره مشهد گفت: این غرفه با روشی نوین و جدید و به شکل نموداری کردن آیات و ارتباط بین آنها می‌خواهد تدبر در قرآن را بین عموم مردم اجرا کند.
حجت‌الاسلام عزیزان درباره نقش مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان، افزود: در این ماه وظیفه مبلغان دینی نسبت به ماه‌های دیگر بیشتر است چراکه این افراد در مناطق مختلف کشور به تبلیغ دین و آموزه‌های قرآن می‌پردازند و این مبلغان باید در راستای پیش بردن اهداف دینی جامعه از وسایل جدید ارتباطی و نرم‌افزارهای تهیه شده در زمینه‌های قرآنی استفاده کنند.
وی یادآور شد: در مسیر پیشبرد اهداف دینی و قرآنی جامعه، سازمان‌های دولتی خیلی نقش دارند؛ آنها می‌توانند با حمایت از مؤسسات قرآنی مختلف که به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند به آنها کمک کنند و به نوعی به این مؤسسات بها بدهند تا آنها بتوانند نقش پررنگ‌تری در ایفای فعالیت‌های قرآنی خود داشته باشند.
محمد چشمه‌نوشی
captcha