رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد مشهد
کد خبر: 3607625
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد مشهد

گروه معارف: مراسم رونمایی از تندیس و نام‌گذاری مجتمع فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با حضور محسن هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم رونمایی از تندیس و نامگذاری مجتمع فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر روز گذشته، 18 خرداد ماه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان در مسجد جامع حضرت مهدی(عج) واقع در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
در این مراسم، امیر خالقی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در رابطه با مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان کرد: کلنگ احداث این مجتمع در سال ۱۳۸۵ با حدود ۲۲ میلیارد ریال بودجه زده شد و در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین ادامه داد: این مجتمع دارای ۵۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت است و فضاهای مختلفی مانند مسجد جامع حضرت مهدی(عج)، المان و مزار شهدا گمنام دانشگاه، سالن آمفی تئاتر و همایش‌های دانشگاه سالن پذیرایی و .... دارد.
خالقی با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته آخرین جلسه شورای فرهنگی به پیشنهاد ریاست دانشگاه برگزار شد، تشریح کرد: در این جلسه بنا شد که این مجتمع به پاس قدردانی از زحمات و رشادت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نام ایشان نام‌گذاری شود؛ دنبال فرصتی بودیم تا با دعوت از پسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از این مجتمع و تندیس به صورت رسمی رونمایی کنیم.
همچنین در ادامه این مراسم عباس شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: آیت‌الله رفسنجانی در صبر و شکیبایی الگوی بسیار مناسبی بودند.
وی بیان کرد: ما باید روش زندگی این مرد بزرگ را به نسل جوان بیاموزیم که اگر غیر از این باشد، جوان و کشوری بی‌هویت خواهیم داشت.
در پایان محسن هاشمی رفسنجانی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز کرد: امیدوارم یاد و خاطره آیت‎‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه در ذهن‌ها باقی بماند؛ بزرگان در تاریخ با نام نیک زنده می‌مانند و اولین نکته‌ای که نام نیک آن‌ها را جاودان می‌کند، صحبت‌هایی است که همکاران، اطرافیان و مردم درباره ایشان مطرح می‌کنند.
وی با اشاره به پیام‌های تسلیت بزرگان به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: هنگام فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقام معظم رهبری و کلیه فرهیختگانی که در کشور حضور داشتند، پیام‌هایی ارسال و ایشان را با نام نیک یاد کردند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از تندیس مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رونمایی شد.
captcha