مردم دنیا امروز نیازمند عدالت هستند
کد خبر: 3607717
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

مردم دنیا امروز نیازمند عدالت هستند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه مردم دنیا امروز نیازمند عدالت هستند، اظهار کرد: هر چند در حرف همه طرفدار عدالت هستند اما در عمل به خصوص عدالت در عمل، رفتار، گفتار، مسائل سیاسی، حکومتی، خانوادگی و ... همه گریزان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته خود با اشاره به اینکه این حرکت اخیر، یک ترقه‌بازی بیش نبود، افزود: این اقدام توسط گروهک‌های خود فروخته‌ای انجام شد که هنرشان کشتن مردم بی‌گناه و قدرت‌نمایی است.
وی با اعلام اینکه این افراد هیچ بویی از مردی و مردانگی نبرده‌اند، اظهار کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که نه‌تنها این گروهک‎‌ها بلکه اربابان آن‌ها به خصوص آمریکا در حال نابودی و از بین رفتن هستند.
حجت‌الاسلام طباطبایی این‌گونه حرکات را نشان دهنده نابودی دشمن دانست و با بیان اینکه به زودی شاهد از بین رفتن آن‌ها خواهیم بود، گفت: مدت‌ها هست که این‌ها رسوا شدند و به دست و پا افتاده‌اند.
وی ضمن محکوم کردن این اعمال جنایت‌کارانه اظهار کرد: ملت ایران خود قربانی تروریسم است و دشمنان فکر نکنند می‌توانند با این‌گونه حرکات، ملت ایران را بترسانند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه این اقدام اخیر موجب شد هوشیاری، بیداری، اتحاد و انسجام ملت ایران بیشتر شود، به تقدیر از نیروهای امنیتی به خصوص نیروهای انتظامی، سپاه و اطلاعات که هوشیارانه وارد عمل شدند پرداخت و افزود: یکی از مسائل مهم امروز، این است که باید قدر نیروهای نظام و رهبری را بدانیم و به دشمن مجال و مهلت ندهیم.
وی همچنین سپاه پاسداران را خار چشم دشمنان دانست و گفت: دشمن دشمنان با سپاه به دلیل این است که سپاه، نهادی مقدس، بیدار و از خود مردم و مقاوم است.
طباطبایی با اعلام اینکه اگر نیروهای مدافع حرم نمی‌بودند زودتر از این گرفتار این جنایت‌ها می‌شدیم، بیان کرد: وقتی تروریسم‌ها به مجلس حمله می‌کنند یعنی می‌خواهند به تمامی ملت ایران حمله کنند.
شب قدر؛ شب شناخت فرصت‌ها
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان به در پیش بودن شب‌های قدر، ضربت خوردن وجود امیرالمؤمنین(ع) و شب شهادت مظلومانه اول مظلوم عالم اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) قربانی عدالت خود شد.
وی با اعلام اینکه مردم دنیا امروز نیازمند عدالت هستند، اظهار کرد: هر چند در حرف همه طرفدار عدالت هستند اما در عمل به خصوص عدالت در عمل، رفتار، گفتار، مسائل سیاسی، حکومتی، خانوادگی و ... همه گریزان هستند.
طباطبایی با اشاره به اینکه عدالت در تمام ابعاد زندگی باید ساری و جاری باشد، از حضرت علی(ع) به عنوان بزرگ الگوی عدالت نام برد و عنوان کرد: باید به وجود مقدس حضرت علی(ع) تأسی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه نباید به سادگی شب‌های قدر را از دست داد، بیان کرد: جز با درک مجدد شب قدر امکان جبران آن وجود ندارد، به همین خاطر نباید به سادگی غفلت کرد و این شب‌ها را از دست داد.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه شب قدر اوج معرفت نفس هست، شب قدر را شب شناخت فرصت‌ها دانست و گفت: شب قدر، شب امید و لبیک شنیدن است.
طباطبایی همچنین به فرا رسیدن ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان چندین بار همه زندگی خود را در راه خدا انفاق کردند که ما هم در این ماه باید به وجود ایشان تاسی کنیم.
captcha