جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3608054
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی، 24 خردادماه به مدت 10 روز با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان در کوالالامپور، برگزار می‌شود.

جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی، 24 خردادماه با همكاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موزه هنرهای اسلامی مالزی در این موزه برگزار می‌شود.
جشنواره هنرمندان ایرانی و مالزیایی كه تا دوم تیرماه سال جای ادامه دارد، شامل برنامه‌هایی همچون نشست علمی یک روزه «بررسی خوشنویسی در جهان اسلام؛ گذشته، حال و آینده» با حضور سخنرانانی از ایران و مالزی، کتابت مشترک یک سوره از قرآن کریم توسط هنرمندان و نگارگران دو کشور، برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی و نگارگری توسط هنرمندان ایرانی و برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری خوشنویسان ایرانی، است.
در آیین افتتاحیه این جشنواره فرهنگی و هنری كه جمعی از مقامات، مهمانان و هنرمندان ایرانی و مالایی حضور می‌یابند، ذکرگو و قلیچ خانی، دو تن از اساتید ایرانی و خانم‌ها نور ازلین حمیدان و رز مواتی احمد ذکریا، از اساتید مالایی به ارائه مقالات خود در خصوص موضوع سمینار خواهند پرداخت.
در بخش دوم این جشنواره، کتابت قرآن کریم و تذهیب (سوره یاسین) صورت می‌گیرد. در این برنامه، محمد علی قربانی، علی طاووسی و حجت رنجبر، سه تن از هنرمندان خوشنویس ایرانی و طریقتی و خانم ذوقی، دو هنرمند نگارگر ایرانی به همراه هنرمندان خوشنویسی و تذهیب مالایی به کتابت و تذهیب سوره یاسین می‌پردازند.
برگزاری کارگاه آموزشی خط نستعلیق، خط نقاشی و نگارگری ایرانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. در این برنامه، محمد‌علی قربانی، از اساتید ایرانی خوشنویسی در یک جلسه به معرفی خط نستعلیق  و در جلسه‌ای دیگر، خانم ندا ذوقی و محمد طریقتی، از هنرمندان نگارگری ایرانی به معرفی هنر تذهیب و حجت رنجبر به معرفی تکنیک‌های خط نقاشی به هنرآموزان مالایی خواهند پرداخت.
بخش چهارم این جشنواره به نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری هنرمندان ایرانی در محل (MAP KL GALERY) اختصاص می‌یابد. در این نمایشگاه، آثار هنرمندان برجسته خوشنویسی ایران، محمد علی قربانی، علی طاووسی، سهراب مرزبان، حجت رنجبر و ذکرگو و هنرمندان نگارگر محمد طریقتی و خانم ندا ذوقی به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره مشترک قرآنی ایران و مالزی برگزار می‌شود
captcha