آموزش رایگان هنرهای قرآنی در نمایشگاه قرآن فارس/ تلاش جهت اشتغال‌زایی هنرمندان قرآنی
کد خبر: 3608094
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

آموزش رایگان هنرهای قرآنی در نمایشگاه قرآن فارس/ تلاش جهت اشتغال‌زایی هنرمندان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه عروةالوثقی هدایت شیراز تنها مؤسسه هنری قرآنی در كشور است كه در نهمین نمایشگاه قرآن فارس اقدام به ارائه آموزش‌های رایگان هنرهای قرآنی به بازدیدكنندگان كرده است.

هیوا قنبری، مدیر مؤسسه عروةالوثقی هدایت شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از ارائه رایگان آموزش‌ هنرهای قرآنی در نهمین نمایشگاه قرآن فارس خبر داد و گفت: مؤسسه ما تنها مؤسسه هنری قرآنی در كشور است كه هنرهایی با محتوای قرآنی را ارائه می‌دهد.

وی با یادآوری اینكه هر هنری كه مزین به اسماء‌الحسنی باشد یا اینكه مقام عترت و نماز را نشان دهد به عنوان هنر قرآنی مطرح می‌شود، افزود: حتی اگر در داخل كار معرق، خاتم و قلم زنی از اسماءالحسنی استفاده شود، آن كار مقدس شده و به عنوان هنر قرآنی مطرح می‌شود.

قنبری دلیل این كار را آن دانست كه بتوان قرآن و آموزه‌های آن را در سراسر دنیا به شكل دیگری ارائه و مطرح كرد و ادامه داد: ما از سال 89 تاكنون در شیراز در حال فعالیت هستیم.

هنرمندان استقبال خوبی از هنرهای قرآنی دارند

مدیر مؤسسه عروةالوثقی هدایت شیراز در پاسخ به اینكه میزان استقبال هنرمندان از این هنر چه میزان است، گفت: این هنر در میان هنرمندان استقبال خوبی دارد یعنی اكثر هنرمندان ما گرایش این چنینی دارند اگرچه شاید به شكل اینكه به این قبیل كارها هنر قرآنی بگویند، مطرح نبوده است اما خودشان گرایش این را داشتند كه از اسماءالحسنی در هنرهای خود استفاده كنند.

وی تأكید كرد كه ما می‌خواهیم تولیدات هنری به سمت هنر قرآنی برود و هنرمند این انگیزه را داشته باشد كه بخواهد تولید كند و تولیدش به فروش برسد و دغدغه مالی نداشته باشد كه آیا این تولید هنری او به فروش می‌رسد یا خیر لذا دغدغه ما اشتغالزایی هنرمندان قرآنی است.

مراجعه تعداد زیادی از مردم به‌صورت روزانه جهت فراگرفتن هنرهای قرآنی

قنبری همچنین به میزان استقبال مردم از این هنرها نیز اشاره كرد و گفت: استقبال مردم در این نمایشگاه با توجه به اینكه ما در این بخش تنها به ارائه آموزش‌های رایگان هنرهای قرآنی می‌پردازیم خوب بوده است و افراد بسیاری روزانه مراجعه می‌كنند تا استعداد خود را محك بزنند و ببینند می‌توانند این هنر را ادامه دهند یا خیر.

مدیر مؤسسه عروةالوثقی هدایت شیراز در پایان یادآور شد كه در این نمایشگاه ما بخش فروش نداریم و تمام تابلوهای ارائه شده در غرفه این مؤسسه به صورت نمونه كار و جذب مردم جهت روی آوردن به این هنرهای قرآنی است.

captcha