پانزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3608118
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

پانزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: پانزدهمین جشنواره قرآنی با رویکرد زندگی مومنانه ویژه اساتید، کارکنان، همسران و فرزندان آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمود طباطبایی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست توجیهی رابطان جشنواره «خانواده قرآنی» که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره که پانزدهمین دوره آن در سال جاری برگزار خواهد شد، تنها جشنواره‌ای است که علاوه بر اساتید و کارکنان، خانواده‌های آن‌ها را نیز پوشش می‌دهد.
در ابتدای این نشست مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقدمه‌ای را در خصوص تاریخچه برگزاری جشنواره قرآنی در سال‌های گذشته بیان کرد و با یادآوری این نکته که جشنواره فوق هم اکنون به عنوان الگویی در دیگر مراکز دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و به‌ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره قدردانی کرد.
وی هدف از برگزاری پانزدهمین جشنواره خانواده قرآنی را توجه ویژه به خانواده بزرگ دانشگاه و ایجاد تحولات اخلاقی و رفتاری بر پایه معارف ناب قرآنی دانست و افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد که با ارائه محتوایی به روز و متناسب با نیاز و خلاهای موجود در فضای خانوادگی کارکنان به تحقق این هدف و انس بیشتر مخاطبان با مبانی قرآنی کمک کنیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به فعالیت پانزده ساله‌ جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از این جشنواره به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین جشنواره‌های قرآنی و الگویی شاخص در سطح دانشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: مهمترین افتخار این جشنواره حضور اساتید و کارکنان به همراه خانواده‌های آنان در بخش‌های مختلف است که ثمرات مثبت این جشنواره را در سطحی وسیع‌تر و در بین همه افراد خانواده کارکنان شاهد بودیم و در نهایت این امر به عملکرد مطلوب کارکنان در فضای سازمانی و روابط بهتر آنان با ارباب رجوع نیز کمک خواهد کرد.
وی همچنین به آمار بالای شرکت‌کنندگان در جشنواره سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی‌ که میانگین حضور در جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور بین هزار تا 3 هزار است، در چهاردهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 7هزار شرکت‌کننده حضور داشتند که آماری بی نظیر و قابل توجه است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم ارتباط منسجم و مستمر رابطان قرآنی با مسئولان جشنواره در فرایند اطلاع رسانی و اجرا برنامه‌های جشنواره تاکید و خطاب به رابطان جشنواره ابراز کرد: همه شما که در فرایند ثبت‌نام یک خانواده قدم برمی‌دارید مصداق یک معلم قرآنی هستید و قطعا از آثار معنوی اقدامات خود در این مسیر برخوردار خواهید شد.
گفتنی است، ثبت‌نام پانزدهمین جشنواره قرآنی با رویکرد زندگی مومنانه ویژه همه اساتید، کارکنان، همسران و فرزندان آن‌ها بوده که از 20 خردادماه از طریق آدرس NAHAD.MUMS.AC.IR آغاز شده است و تا اول تیرماه هم ادامه دارد البته امکان ثبت‌نام حضوری توسط رابطان نیز فراهم شده است و علاقه‌مندان در مجموع می‌توانند در سه رشته شرکت کنند.   
یادآور می‌شود، پانزدهمین جشنواره قرآنی در سه بخش آوایی، کتبی و هنری و در رشته‌های ترتیل، حفظ، اذان، فرازخوانی، قصه‌گویی کتابخوانی، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی برگزار شده است که آیین آختتامیه آن 12 مردادماه برگزار خواهد شد.
captcha