رونمایی از سه عنوان کتاب جدید در حوزه تدبر در قرآن
کد خبر: 3608319
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
در نمایشگاه قرآن مشهد صورت گرفت؛

رونمایی از سه عنوان کتاب جدید در حوزه تدبر در قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: سه عنوان کتاب جدید در زمینه تدبر در قرآن و سیره‌ اهل‌بیت(ع) که به‌همت مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد تدوین و چاپ شده استة در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد با معطوف کردن توجه خود به تدوین و چاپ درسنامه‌هایی با موضوع تدبر در قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) به تازگی سه کتاب با عناوین درسنامه تدبر در قرآن شامل اجزاء 24 و 25 قرآن کریم، درسنامه روش تدبر در قرآن و درسنامه تدبر در سیره حضرت زهرا(س) را چاپ و در حاشیه نمایشگاه قرآن مشهد رونمایی کرد.
مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب جدید مؤسسه تدبر در قرآن با حضور رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد و حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شامگاه، 21 خردادماه در محل غرفه مؤسسه تدبر در قرآن مشهد واقع در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد.
رونمایی از سه عنوان کتاب در حوزه تدبر در قرآن و اهل‌بیت(ع)
حجت‌الاسلام مهدی مقامی، مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد ضمن توضیح نوع فعالیت‌های این مؤسسه در حوزه نشر کتب تدبری در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: با توجه به تأکید قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین سخنان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث تدبر در قرآن، این مؤسسه از حدود 10 سال پیش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تدبر در قرآن و سیره کرده است.
وی ادامه ‌داد: هم‌اکنون دوره‌هایی با بیش از 28 رشته در حوزه تدبر در قرآن برگزار می‌شود، پس از شروع دوره‌ها، به نوعی نیاز آموزشی در زمینه منابع تدبر در قرآن و سیره رسیدیم و در این رابطه چاره‌ای جز ورود به بحث تدوین منابع مورد نیاز خود نداشتیم زیرا نمونه چنین منابع قرآنی در سطح جامعه کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است، به همین جهت منابع مورد نیاز در حوزه تدبر را با کمک پژوهشگران حوزه و دانشگاه جمع و تدوین کردیم.
حجت‌الاسلام مقامی اضافه کرد: از سال 90 بالغ بر 40 کتاب در حوزه تدبر در قرآن و سیره در این مؤسسه به چاپ رسیده و نحوه چاپ به شکلی است که ابتدا پژوهش‌های لازم توسط متخصصان انجام شده و سپس ارائه می‌شود.
وی در همین زمینه اضافه کرد: پس از دریافت نتیجه از بازخورد مخاطب زیر نظر حجت‌الاسلام الهی‌زاده منابع مورد نیاز آموزشی در حوزه تدبر در قرآن و سیره تبدیل به درسنامه‌هایی در قالب کتاب می‌شود و البته محتوای این کتاب‌ها به همراه جلسات تدریس آن توسط حجت‌الاسلام الهی‌زاده در لوح‌های فشرده‌ای جمع‌آوری شده و به همراه کتب ارائه می‌شود.
وی ابراز کرد: دو تیم مستقل پژوهشی از اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه تدبر در قرآن و سیره اهل‌بیت(ع)، هم‌اکنون مشغول فعالیت و تدوین سایر منابع مورد نیاز مؤسسه در این زمینه‌ها هستند.
رونمایی از سه عنوان کتاب در حوزه تدبر در قرآن و اهل‌بیت(ع)
مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد ضمن اشاره به محتوای کتاب‌های رونمایی شده جدید، اظهار کرد: کتاب درسنامه تدبر در قرآن شامل اجزاء 24 و 25 قرآن کریم از کتاب‌های تدبر در قرآن و شامل پنج جزء انتهایی مصحف شریف بوده که به چاپ رسیده است. همچنین کتاب روش تدبر در قرآن نیز برای اولین بار به صورت درسنامه‌ای جامع جهت تدریس در دوره آموزشی روش تدبر در قرآن که خود جزء علوم قرآنی محسوب می‌شود، تدوین شده است.
وی در پایان گفت: در زمینه تدبر در سیره اهل‌بیت(ع) نیز که قبلاً کتابی مشتمل بر سیره تمام ائمه اطهار(ع) به چاپ رسیده‌است، درسنامه‌هایی به صورت پیوسته و مکمل آموزشی در نظر گرفته شده است، پیش از این دو جلد از این مجموعه مکمل و 14 جلدی تدبر در سیره اهل‌بیت(ع) با موضوع تدبر در سیره پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) به چاپ رسیده و هم‌اکنون در راستای تکمیل این مجموعه 14 جلدی کتاب سیره حضرت زهرا(س) رونمایی و به مخاطبان ارائه می‌شود.
captcha