«والی مهر» از دستان خدا بر روی زمین تجلیل کرد
کد خبر: 3608419
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

«والی مهر» از دستان خدا بر روی زمین تجلیل کرد

گروه جامعه: دومین جشن ملی والی مهر به منظور حمایت از خیران و حامیان نیکوکار شب گذشته، 20 خردادماه، در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین جشن ملی والی مهر به منظور حمایت از خیران و حامیان نیکوکار با حضور حجت‌الاسلام کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد و سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد شب گذشته، 20 خردادماه، در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این مراسم ٢٥ نفر از حامیان و خیران طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، حامیان و خیران فعال در حوزه‌های فرهنگی، درمان، آموزش، زیارت، حقوقی، مسکن، ازدواج، آزادی زندانیان و کارآفرینان برتر که با حمایت‌های خود زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد را فراهم کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

سید پرویز فتاح با حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون نفر حامی با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: تمام ایتام تحت حمایت کمیته امداد حداقل یک حامی دارند ولی باید تعداد حامیان ایتام در مناطق مختلف کشور متوازن شود چرا که در برخی مناطق هر یتیم تا ۳۵ حامی هم دارد اما در برخی مناطق، ایتامی هستند که تنها یک حامی دارند.

والی مهر از دستان خدا بر روی زمین تجلیل کرد

فتاح با اشاره به حمایت‌های این نهاد از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، تصریح کرد: ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۷۲ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که با کمک حامیان زمینه تحصیل آنان فراهم شده است.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی و جلب کمک نیکوکاران، این تفاوت برطرف شود، افزود: مفهوم کمیته امداد در وجود حامیان نهفته است، کمیته امداد از آن نیکوکاران است و خیران هستند که زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت برای خود تدارک دیده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان و رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد دارند، افزود: تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد بیمه سلامت دارند و اکنون نیز منازل و لوازم زندگی آنان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.

والی مهر از دستان خدا بر روی زمین تجلیل کرد

در این مراسم از کوروش عزیزی، مدیرعامل بنیاد خیریه بیت الرقیه(س) که در سال 95 مجموعا 600 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد اهدا کرده است و مهسا انصاری، داروساز که حامی 100 کودک است و جمعا 225 میلیون تومان در قالب تکمیل، ساخت و خرید مسکن مددجویان، تأمین هزینه‌های درمان ایتام به امداد کمک کرده است تقدیر به عمل آمد.

همچنین از مریم خلیلی، که حامی 103 فرزند است و در زمینه اعزام به مشهد مقدس و عتبات عالیات و تعهد مستمر فعال است و همچنین علی اصغر آقاجانی احمدی، حامی طرح اکرام ایتام، محسنین و آتیه و مرتضی احمدی، حامی 60 فرزند که در مناسبت‌های مختلف به یاری امداد می‌آید تجلیل شد.

«والی مهر» از دستان خدا بر روی زمین تجلیل کرد

جهانگیر افشاری، فرشید گوهری، راضیه قندالی، حمیدرضا سماکوش، احمد اسحاق بیگی، لیلا مرتضایی، عارف نوروزی، سید مجتبی میرعظیمی، محمدعلی مصراحی، مهدی بیگی، رضا شمیرانی، سید محمود آذین، حسین صمدیان، محمد قمصریان و سید رضی موسوی شکوری که از حامیان بیش از ده‌ها فرزند هستند و ریاست بنیادهای خیریه مختلف را بر عهده دارند و در قالب تأمین مسکن، تهیه جهیزیه، اعزام به سفرهای زیارتی، درمان و .. مشارکت داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

بنابر این گزارش، در این مراسم از چهار خیر به نام‌های آقایان مرادی، مظفری، زمانی و بالان که زمينه ايجاد اشتغال برای مددجويان را فراهم كردند تجلیل صورت گرفت.



captcha