طرح «سفیران سلامت دانشجویی» در دانشگاه سما رودبار اجرا شد
کد خبر: 3608599
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

طرح «سفیران سلامت دانشجویی» در دانشگاه سما رودبار اجرا شد

کانون خبرنگاران نبأ: طرح پویش ملی ازدواج با هدف ترویج ازدواج سالم و توانمندسازی جوانان در قالب طرح «سفیران سلامت دانشجویی» در دانشگاه سما رودبار اجرا شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت خانواده و برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان طرح سلامت بهداشت در دانشگاه سماء شهرستان رودبار در غالب طرح «سفیران سلامت دانشجویی» با هدف جذب، آموزش و تربیت سفیران سلامت برگزار شد.
در این طرح که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، کارشناسان اعزامی از وزارت بهداشت در کارگاه‌های آموزشی به بیان مطالبی در زمینه ازدواج، همسرگزینی صحیح و بهداشت جنسی می‌پردازند.
در راستای این طرح سفيران سلامت دانشجويی پس از آموزش محتواهای تدوین شده، آموزه‌های خود را به ساير جوانان منتقل خواهند کرد.
در این دوره‌ آموزشی کتاب‌های «ازدواج + 18(18 سؤال و جواب درباره رابطه ازدواج و سلامت)» و «راهنمای خودمراقبتی جوانان» به‌صورت رایگان به دانشجویان دانشگاه سما رودبار ارائه شد.
یادآورمی‌شود، طرح «سفیران سلامت دانشجویی» با ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و با همکاری دانشگاه‌ها از سال 1394 آغاز و طی سال تحصیلی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
آرش احمدیان
captcha