برگزاری برنامه‌های نمادین قرآنی به جامعه رنگ و بوی مذهبی می‌دهد
کد خبر: 3609022
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

برگزاری برنامه‌های نمادین قرآنی به جامعه رنگ و بوی مذهبی می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: برگزاری برنامه‌های نمادین قرآنی مانند محافل، نمایشگاه و ... باعث می‌شود تا جامعه رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد و ارتباط مردم را با قرآن بیش از پیش می‌کند.

حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در بازدید از غرفه ایکنا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: هر چیزی که مردم را به قرآن سوق دهد، شاخص ترویج قرآن در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه از هر ظرفیت نمایشگاه، آموزش، محفل قرآنی، قرائت قرآن که برای انس مردم به قرآن استفاده شود، موجب ترویج و اشعه فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود، افزود: در این راستا می‌توان گفت تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی شاخص ترویج قرآن در جامعه هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه اداره اوقاف به اجرای طرح وقف مصحف شریف اقدام کرده که این امر یک نوع انس و الفت با قرآن و از خودگذشتگی برای قرآن است.

وی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های نمادین قرآنی مانند محافل، نمایشگاه و  ... باعث می شود تا جامعه رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد و ارتباط مردم را با قرآن بیشتر از پیش می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسپور استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ قرآنی را امری مهم دانست و اعلام کرد: با استفاده از هنر می‌توان قرآن را با جذابیت‌های هنری به مخاطبان و جامعه هدف معرفی کرد که برگزاری نمایشگاه قرآن یکی از این راه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه جرائم و آسیب‌های اخلاقی را در جامعه کاهش می‌دهد، عنوان کرد: در این راستا اداره اوقاف به برگزاری کاروان نور همراه با تدبر در نقاط کلیدی استان اقدام کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: دوره‌های آموزشی قرآن همراه با تدبر اخلاق جامعه را تقویت می‌کند و با استفاده از این ظرفیت می‌توان منش، اخلاق و سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج کرد.

وی ادامه داد: زمینه نشر و ترویج معارف قرآنی در جامعه با معارف قرآنی که تدبر در آن وجود داشته باشد، ایجاد می‌شود با برگزاری محافل قرآنی و بیان نکات تفسیر زمینه نشر ترویج معارف قرآنی در جامعه فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسپور با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن بیان کرد: از قدیم‌الایام جلسات خانگی قرآن در سطح استان برگزار شده است که کار بسیار اثرگذاری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی بوده است و تعدادی از پیشکسوتان قرآنی ما از همین جلسات خانگی قرآن به این جایگاه رسیده‌اند.

وی با اشاره به حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان از جلسات خانگی قرآن یادآور شد: در راستای طرح تریبت حفظ قرآن و سور منتخب در این جلسات خانگی قرآن سعی در ترویج و توسعه این جلسات قرآنی را داریم.    

captcha