وضعیت فرهنگی خراسان جنوبی نیاز به بازتعریف دارد
کد خبر: 3609033
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

وضعیت فرهنگی خراسان جنوبی نیاز به بازتعریف دارد

گروه فرهنگی: رئیس مجمع جوانان خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه فرهنگ خراسان‌جنوبی باید به این سؤالات پاسخ داد که میزان استقبال از سینما در خراسان‌جنوبی چقدر است؟ چند فرهنگ‌سرا در خراسان‌جنوبی داریم و بسیاری از موضوعات دیگر در حوزه فرهنگ حائز اهمیت است.

رضا قهوه‌چی، رئیس مجمع جوانان خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: نمایشگاه‌هایی که معمولا جنبه فرهنگی دارد کمتر مورد استقبال واقع می‌شود که این نشان از مظلومیت بحث فرهنگ است.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ ما همیشه گفته‌ایم خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است که به واسطه اینکه پدر چند علم اهل خراسان‌جنوبی هستند و یکی از اولین مدارس نوین کشور در بیرجند ساخته شده این حرف درست است اما باید موضوعات دیگری را نیز توجه کرد.

رئیس مجمع جوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید به این سؤالات پاسخ داد که میزان استقبال از سینما در خراسان‌جنوبی چقدر است؟ چند فرهنگ‌سرا در خراسان‌جنوبی داریم و بسیاری از موضوعات دیگر در حوزه فرهنگ حائز اهمیت است.

قهوه‌چی ادامه داد: همگان بر این نکته تأکید دارند که در حوزه اجتماع مشکل جوانان اشتغال است که یک عزم همه جانبه می‌طلبد و دولت و سازمان‌های مردم نهاد و خود جوانان در رفع این مشکل مهم سهیم هستند.

رئیس مجمع جوانان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: البته سازمان‌های مردم نهاد باید ابزار و امکانات لازم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند نقش خود را آنگونه که لازم است به درستی ایفا کنند.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان با مشکلات بیشتری رو به رو هستند چرا که سایر متولیان سایر سمن‌ها شغل و وضعیت مشخصی دارند در حالی جوان در شرایطی قدم در این مسیر گذاشته که خود به لحاظ شغلی با مسائلی رو به رو است.

قهوه چی یادآور شد: مجمع جوانان خراسان جنوبی تلاش دارد که مشکلات و خواسته‌های جوانان را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف منتقل کنند و امیدواریم در این زمینه مؤثر واقع شویم.

captcha