گلایه بزرگ قرآنی استان مرکزی از مسئولان
کد خبر: 3609152
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

گلایه بزرگ قرآنی استان مرکزی از مسئولان

گرروه فعالیت‌های قرآنی: در اولین دیدار بهاری جامعه قرآنی استان مرکزی، حمید سوارآبادی بر اطلاع‌رسانی بهتر فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و غلامرضا سوارآبادی که بزرگ قرآنی استان نیز محسوب می‌شود گلایه‌هایی از مسئولان داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین دیدار بهاری جامعه قرآنی استان مرکزی، خردادماه امسال با حضور جمعی از پیشکسوتان، فعالان و متولیان حوزه قرآن استان مرکزی به میزبانی ایکنا برگزار شد. آغاز مراسم همراه بود با تلاوت استاد محمدی و در ادامه هر یک از اساتید بنا به دغدغه‌هایی که داشتند نظراتی را بیان کردند.
به گزارش ایکنا؛ حبیب‌الله مشیری، پیشکسوت و مدرس قرآنی استان مرکزی، این گردهمایی را بهار قرآنی دانست و آن را در کنار دو بهار قرآنی ماه رمضان و انتخابات قرار داد.
حمید سوارآبادی، پیشکسوت قرآنی استان نیز در این مراسم گفت: وقتی مسابقات ورزشی برگزار می‌شود به تمام وجوه آن توجه می‌شود، هزینه‌های بسیار گزافی از صدا و سیما گرفته تا سایر متولیان برای اجرای این مسابقات می‌شود، اما در امور قرآن کم لطفی حاکم است، اگر خود جامعه قرآنی تلاش و اطلاع رسانی نکند هیچ اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمی‌شود درواقع بهایی بیشتر از حرف، به قرآن و کلاس‌های قرآنی باید داده شود.
وی با تأکید بر جذاب‌سازی برنامه‌های قرآنی ادامه داد: افراد قرآنی کار خود را انجام می‌دهند اما متولیان امر باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنند به ویژه از تبلیغات اسلامی و اوقاف انتظار داریم که به اطلاع رسانی و برگزاری کلاس‌های قرآنی بهای بیشتری بدهند.
به گزارش ایکنا؛ غلامرضا سوارآبادی، پیشکسوت و از اولین مدرسان قرآنی استان نیز در این گردهمایی گفت: شکایت بنده از بزرگان این است که تبلیغ در حوزه قرآن و نماز خیلی مختصر است، ببینید جلسات لهو، چقدر جمعیت دارد، اما جلسات قرآن چه؟ تلویزیون و فضای مجازی وقت جوانان را گرفته، آنها را از نماز غافل کرده است، این‌ها فردای قیامت به چه کاری می‌آید؟ اول واجبات شرعی بعد اگر عمری باقی ماند به سرگرمی‌های خوب برسید.
سوارآبادی افزود: از این معرکه‌ها زیاد داریم مسئولان بیایند به برنامه‌ها سامان دهند، کاری کنید، از مقامات بالا بخواهید این فضاها را کم کنند یا اصلاً برای دین برنامه‌ریزی نکنند، این بهتر از این است که برنامه‌ریزی کنند و عمل نشود .
پیشکسوت قرآنی استان ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید:«ان شفاعتنا لا تنال مستخفا بالصلاة؛ شفاعت ما شامل کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌شود». پس مسئولان فکری کنند برای این وضعیت و این سرگرمی‌ها را سامان دهند.
captcha