لبیک بسیج سازندگی به مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3609178
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
مولوی عنوان کرد:

لبیک بسیج سازندگی به مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب

گروه فرهنگی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: بسیج سازندگی در لبیک به فرمان‌ها مقام معظم رهبری، به عرصه‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی ورود پیداکرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، اسماعیل مولوی وردنجانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: بسیج سازندگی در لبیک به فرمان‌ها مقام معظم رهبری، به عرصه‌های سازندگی ورود پیداکرده است و ما آمادگی لازم را داریم که بازدید میدانی از فعالیت‌های انجام‌شده در عرصه سازندگی را توسط اعضای جلسه انجام دهیم.
وی با اشاره به عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی و اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌هایی هم‌چون ایجاد و راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، توانمندسازی آحاد مردم به ویژه بسیجیان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین احیای بنگاه‌های تعطیل  و نیمه تعطیل فعالیت می‌کند که این اقدامات در سطح شهرستان شهرکرد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته 1900 شغل ایجاد کرده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی افزود: در عرصه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اقدام به برگزاری اردوهای هجرت 7 روزه، 10 روزه و یک روزه در بخش‌هایی هم‌چون عمران و آبادانی، کشاورزی و منابع‌طبیعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهداشت و درمان، مرمت و زیباسازی مدارس، ساخت خانه برای نیازمندان و ساخت خانه عالم می‌کند.
مولوی اجرای طرح‌های زودبازده  را اولویت بسیج سازندگی دانست و افزود: در سال 96 راه‌اندازی 207 بنگاه کوچک و متوسط پیش‌بینی شده است که جهت راه‌اندازی این بنگاه‌ها وام با سود 10 درصد به متقاضیان اعطا می‌شود و همچنین پیش‌بینی می‌شود 450 نفر تحت آموزش‌های توانمندسازی مرکز فنی و حرفه‌ای قرار بگیرند.
وی در پایان گفت: بسیج سازندگی نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها جهت اجرای مصوبات جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت است.
captcha